11|
5515
|03.06.2009
НОВИНИ
Заради "VIP Brother" бюджетът олекна с половин милион
Безпрецедентен компромис ще направи държавата към предаването “VIP Brother” по Нова Телевизия. Сумата от 434 000 лв. ДДС, начислена като данък върху sms-и и телефонни обаждания по време на дарителската акция в третия сезон на предаването, ще бъде опростена в полза на деца със специални нужди.
Новината дойде след участие на премиера Сергей Станишев и външния министър Ивайло Калфин в предаването, излъчено на 1 юни, Денят на детето. След консултации с финансист №1 Пламен Орешарски, те ще обявят, че сумата от ДДС в размер на 434 430.40 лв. върху изпратените sms-и и телефонните обаждания, ще бъде използвана от държавата целево за каузите на благотворителното предаване. Правителството ще излезе със специално решение, с което ще отпусне тези средства за подпомагане на деца аутисти, онкоболни деца, а също и за рехабилитация и социална интеграция на деца със специални нужди.
Общата сума, събрана от телефонни съобщения и обаждания, които се облагат с ДДС, и от директни дарения е 1 635 315 лв, които не подлежат на данъчно облагане. От нея 50% отива за телефонните компании, а другите 50%, т.е. около 800 000 лв. телевизията дарява за благотворителност.
От финансовото министерство са потвърдили, че е възможно събраното ДДС върху пратените sms-и и обажданията да бъдат пренасочени за каузата. Условието е обаче първо хазната да е сигурна, че парите от ДДС са влезли в бюджета. След това министър Пламен Орешарски ще предложи на Министерския съвет да излезе със специално решение, обясниха от МФ.
От ведомството припомнят, че този механизъм е прилаган няколко пъти досега. Като пример те дават наводненията през 2005 г., част от средствата, набрани чрез телефонни обаждания, включително и от ДДС, също са били пренасочени към засегнати обекти и за подпомагане на пострадалите.
Новината обаче предизвика реакции на експерти, неправителствени организации и медии. Мотивите са, че подобен жест държавата не е правила за много други национални дарителски кампании, даже и президенстската - "Българската Коледа". За разлика от обичайната практика при подобни инициативи, във "VIP Brother" участниците получиха внушителни според медийни публикации хонорари. Затова те настояват правителството да не действа "на парче", а да въведе принципна политика, при която всички да бъдат равнопоставени.
От bTV коментират, че е редно върху благотворителността по принцип да не се начислява ДДС, но това трябва да важи за всички кампании, а не само за някои. Преди половин година благотворителното шоу "Великолепната шесторка" не получи от държавата ДДС-то върху sms-ите за него, въпреки че от телевизията също са поискали това. Тогава от тв канала са успяли да издействат отстъпки единствено от мобилните оператори, които са се отказали от таксата за обслужване в полза на сираците от дома в Могилино.
Някои медии виждат в благосклонността на правителството към “VIP Brother” предизборен ход на управляващите. В същото време редица благотворителни фондации у нас продължават да настояват всички дарителски sms-и и телефонни обаждания да се освободят от ДДС. Според тях подобни постъпки на българското правителство са ясен знак за абсолютно неравнопоставено третиране на каузите на тези организации. Frognews.bg
Общата сума, събрана от телефонни съобщения и обаждания, които се облагат с ДДС, и от директни дарения е 1 635 315 лв, които не подлежат на данъчно облагане. От нея 50% отива за телефонните компании, а другите 50%, т.е. около 800 000 лв. телевизията дарява за благотворителност.
От финансовото министерство са потвърдили, че е възможно събраното ДДС върху пратените sms-и и обажданията да бъдат пренасочени за каузата. Условието е обаче първо хазната да е сигурна, че парите от ДДС са влезли в бюджета. След това министър Пламен Орешарски ще предложи на Министерския съвет да излезе със специално решение, обясниха от МФ.
От ведомството припомнят, че този механизъм е прилаган няколко пъти досега. Като пример те дават наводненията през 2005 г., част от средствата, набрани чрез телефонни обаждания, включително и от ДДС, също са били пренасочени към засегнати обекти и за подпомагане на пострадалите.
Новината обаче предизвика реакции на експерти, неправителствени организации и медии. Мотивите са, че подобен жест държавата не е правила за много други национални дарителски кампании, даже и президенстската - "Българската Коледа". За разлика от обичайната практика при подобни инициативи, във "VIP Brother" участниците получиха внушителни според медийни публикации хонорари. Затова те настояват правителството да не действа "на парче", а да въведе принципна политика, при която всички да бъдат равнопоставени.
От bTV коментират, че е редно върху благотворителността по принцип да не се начислява ДДС, но това трябва да важи за всички кампании, а не само за някои. Преди половин година благотворителното шоу "Великолепната шесторка" не получи от държавата ДДС-то върху sms-ите за него, въпреки че от телевизията също са поискали това. Тогава от тв канала са успяли да издействат отстъпки единствено от мобилните оператори, които са се отказали от таксата за обслужване в полза на сираците от дома в Могилино.
Някои медии виждат в благосклонността на правителството към “VIP Brother” предизборен ход на управляващите. В същото време редица благотворителни фондации у нас продължават да настояват всички дарителски sms-и и телефонни обаждания да се освободят от ДДС. Според тях подобни постъпки на българското правителство са ясен знак за абсолютно неравнопоставено третиране на каузите на тези организации. Frognews.bg
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads