1|
5021
|17.10.2017
АКТУАЛНО
АЕЖ: Политическият натиск замени икономическия при контролирането на медиите
Политикът стои на входа и на изхода, контролира и се намесва в съдържанието на журналистическите материали. Политическият натиск върху медиите се завръща.
Това са констатациите на Асоциацията на европейските журналисти – България /АЕЖ/, която е направила онлайн изследване за свободата на словото. Изследването е национално, не е представително, анкетирани са 200 журналисти от цялата страна. То е направено в периода май-юни тази година.
Проучването показва, че през 2017 г. се завръща пълзящата несигурност и надигаща се тревога в общото усещане за липса на свобода, посочи авторът на анализа Илия Вълков, който е журналист и член на асоциацията.
Анкетата показва, че 42% от журналистите оценяват свободата на словото като „лоша“, 4.5% - като „добра“, 27.7% - като „много лоша“, а 25.3% - като „задоволителна“. „Общото усещане за влияние отвън върху работата на журналиста е обезпокоителна, посочи Вълков, цитиран от БГНЕС.
Той добави, че проучването е показало недвусмислено, че политиците са изместили икономическите субекти и рекламодателите в упражнявания натиск. Заплащането на журналистическия труд е между 500 и 1000 лв., седмичният труд достига 41 – 50 часа.
Много силна е автоцензурата в журналистическата професия – 10% от запитаните заявяват, че я прилагат редовно, 42%, че сами са се ограничавали, но пък 48% заявяват, че никога не са си налагали ограничения.
Проучването показва, че през 2017 г. се завръща пълзящата несигурност и надигаща се тревога в общото усещане за липса на свобода, посочи авторът на анализа Илия Вълков, който е журналист и член на асоциацията.
Анкетата показва, че 42% от журналистите оценяват свободата на словото като „лоша“, 4.5% - като „добра“, 27.7% - като „много лоша“, а 25.3% - като „задоволителна“. „Общото усещане за влияние отвън върху работата на журналиста е обезпокоителна, посочи Вълков, цитиран от БГНЕС.
Той добави, че проучването е показало недвусмислено, че политиците са изместили икономическите субекти и рекламодателите в упражнявания натиск. Заплащането на журналистическия труд е между 500 и 1000 лв., седмичният труд достига 41 – 50 часа.
Много силна е автоцензурата в журналистическата професия – 10% от запитаните заявяват, че я прилагат редовно, 42%, че сами са се ограничавали, но пък 48% заявяват, че никога не са си налагали ограничения.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads