Ексслужители от Транспортна полиция: Унищожиха ни по български!
Това признаха пред Фрог нюз бивши служители от транспортна полиция. Те споделиха притесненията си за последиците от това, че буквално са ги закрили със закона за МВР „Бисеров-Йовчев”. Вижте какво споделиха още пред екипа ни:
След терористичният акт във Франция министрите на транспорта и вътрешните работи гордо заявиха, че са разпоредили завишаване на бдителността и прилагане на по-крути мерки по линия на транспорта в страната. Пътниците заявиха, че не виждат нищо ново, нито повече контролни органи, нито повече полицейско присъствие, нито щателна проверка на багажи или някаква нова по добра организация при пътуването им. На кой ли да вярваме?
В Европа от години развиват службите си за сигурност, като отделят нужното финансиране и обучение за противодействието на тероризма и организираната престъпност като цяло. У нас в сектор сигурност се правят всяка година реформи и оптимизации, сиреч съкращения и безумни експерименти, а ефекта е видим за обществото, всяка година по-зле от предишната, напук на официалната статистика, изнасяна от управляващите.
Някой ще зададе ли въпроса, защо умишлено се закри Транспортна полиция по време на управлението на ДПС в МВР.
В световен мащаб железопътния транспорт е от най-предпочитаните за извършване на терористични атаки. В България също близо половината от терористичните атаки в нетолкова далечното минало са извършени именно върху обекти на железопътния транспорт – взривения вагон за майки и деца на влака от Бургас за София при ж.п. гара Буново (09.03.1985 г. със седем убити, от които 2 деца и 9 ранени), взивена бомба в чакалнята на Централна ж.п. гара Пловдив (30.08.1984 г. с един убит и 25 ранени), опити за влакови катастрофи две на ж.п. гара Карнобат (есента на 1983 г. и лятото на 1985 г.), ж.п. гара Пловдив (03.03.1984 г.) и ж.п. гара Айтос (есента на 1984 г.).
В последните две-три десетилетия в Европа се създават и развиват полицейски служби, които отговарят за сигурността на железопътния транспорт, подобни на наскоро закритата Транспортна полиция. Интересното в случая, е че Транспортна полиция в България е създадена само 11 години след Освобождението с Указ № 68 от 16.12.1889 г. подписан от кнюз Фердинанд, с който е приет Закон за полицията на железните пътища в България или същата щеше да навърши 125 години от създаването си!
С цел да се подобри и засили международното железопътно полицейско сътрудничество в Европа, да се предотвратят заплахите и гарантира ефективността на мерките срещу трансграничната престъпност е създадена RAILPOL. Това е международна мрежа на организациите, отговорни за контрол на железниците в държавите-членки на ЕС. Асоцирани членове са САЩ и Швейцария. След приемането на България в ЕС Транспортна полиция също става пълноправен член на организацията.
Според интернет страницата на организацията, RAILPOL е създадена, за да задоволи нарастващата нужда от международно сътрудничество между партньорите, които извършват ежедневни полицейски задължения на територията на железопътната инфраструктура. Гражданите на Европа имат правото да се движат свободно в Европа, дълг към всяка държава членка да гарантира и защитава правото на свобода, сигурност и правосъдие. Целта е да се подобри и засили международното железопътно полицейско сътрудничество в Европа, да се предотвратят заплахите и да се гарантира ефективността на мерките срещу трансграничната престъпност.
Също така е посочено, че “Когато са премахнати вътрешните граници, мрежата на железопътния транспорт става все по-важна. Това изисква по-високи инвестиции от страна на полицията, както по отношение на време, така и на ресурси. Също така изисква по-голяма и по-ефективна организация на полицейските служби на национално и международно ниво. Това е споделена отговорност на всички държави-членки, за да се гарантира безопасно транснационално железопътна мрежа и за защита на гражданите срещу тези заплахи.”
ЕС дава право на свободно придвижване, но и задължава всяка страна да осигури безопасността на пътуващите граждани. Европейските държави не щадят усилия в борбата срещу престъпността и тероризма, а на практика ние разрушихме това, което са ни завещали дедите ни. При закриването на Транспортна полиция не се посочиха никакви причини, не стана ясно „КОЙ” прави тази реформа и отново „КОЙ” ще понесе отговорност при предизвикани железопътни катастрофи в резултат на извършени кражби от железопътната инфраструктура или при извършен терористичен акт?
Изводите водят до превес на корпоративни интереси над сигурността на обществото при усвояването на милионите евра по ОП “Транспорт” от фирмите приближени на модела „КОЙ”.
По изричното разпореждане на Европейската комисия 50% от средствата по ОП “Транспорт” трябва да се изполват за ремонт на железопътна инфраструктура, с оглед политиката да се развива железопътния транспорт, на който страната ни трябва да осигурява и съответна адекватна сигурност, според европейските стандарти. Парите няма съмнение ще бъдат успешно “усвоени” от модела “КОЙ”, а задължението за сигурността на пътуващите ще остане дело на давещите се!
МВР мълчи за кражбата на над 200 метра ж.п.релси от действащ път в района на гара Илиянци, както и за кражбата на реотаните за отопление на стрелки на Централна гара София, заради която пътниците мръзнаха през Коледните и Новогодишни празници в резултат на спряното движение на влакове. МВР мълчи за много направени непрофесионални реформи в последната година, които са извършени по предложения на професионалното ръководство.
Много бързо се забрави, че железния път и гарите представляват критична инфраструктура, която трябва да се обезпечава с особена отговорност, още повече в това време.
Същевременно очакванията са, че като външна граница на Европа натиска от бежанска вълна от Азия ще продължи и през следващите години. При влизането ни в Шенген, се очаква, че сегашната вълна ще ни се види като малка капчица. Просто бежанския поток ще ни залее като развиняло се море. Също така изграждането на значими инфраструктурни обекти в региона като железопътния тунел под Босфора, тиражираната скорошна новина за пускането на високоскоростен влак от Турция през България за Европа, очертават тенденцията за засилване на пътнико и товаро потока от Азия през България за Европа, с което и рисковете от терористични актове се увеличават. Но затова никой не мисли или по скоро приоритетите на модела КОЙ са други!
Гордо по медиите се тръби, че сме засилили охраната на т.нар. критична инфраструктура (ж.п. гари и линии, пристанища, летища и др.) в страната, която и нормативно е определена за част от европейската критична инфраструктура. Лесно може да се сравни как и с какви сили се охранява тази критична инфраструктура в Европа и в България! Отговора по скоро е не, че има разлики, а че няма никакви прилики!
Видяхме какво стана в “Лясковец” с най-елитните ни части за борба с тероризма, които бяха “изненадани” от баш терориста Петко в собствения му апартамент при ”детайлно” планирана операция с личната протекция на Главния секретар на МВР, който е работил в същото звено. Виновни разбира се няма! Така е в България! Но иначе всички днес сме Шарли! Може би извесният “умствено” извисен комедиен персонаж П.М. от едно комедийно шоу по национална медия обичащ да свири на китара е много прав с репликата си “Къде съм аз, а къде сте вие”?
Моля, подкрепете ни.