Реклама / Ads
7| 16400 |27.06.2019 АКТУАЛНО

След разкритията за задкулисие: Още фрапиращи факти за тол-системата в България

.
Шефът на тол-системата в България Олег Асенов Източник: Телетол
Още куп странности и фрапиращи факти изплуваха от сделката за тол-системата в България. Това установи Фрог нюз след преглед на част от документацията, свързана с изграждането и функционирането на системата, която струва на данъкоплатеца 150 милиона лева.
 

Документи от Аржентина

Първият любопитен и разбира се притеснителен факт е, че в документите, свързани с предоставяне на тол-услуги, навсякъде е отбелязано, че са собственост на дружеството „Капш“, а не на АПИ или МРРБ, както се очаква. Друга особеност е, че въпросните бланки са изготвени от "Капш ТрафикКом Аржентина".  Видно от включените в консорциума дружества „Капш Трафик Солюшън“ ДЗЗД,  който изгражда системата в страната ни, такова дружество от Аржентина не фигурира.

Това поставя под въпрос юридическата легитимност на документите, с които фирмите кандидатстват за доставчици на тол-услуги. 

 


.

 

Само за информация в консорциумът “Капш Трафик Солюшън“ ДЗЗД участват следните дружества:

„Капш Телематик Технолоджис България“ ЕАД,

„Капш Телематик Сървисиз“ – Полша,

„Капш ТрафикоКом Транспортейшънс“  СА – Испания,

 


.
Снимка: Заглавна страница на анекса

 

Странният анекс в договора между България и „Капш“

Три месеца преди да стартира тол-системата в България, изпълнителят на обществената поръчка – гореспоменатия консорциум „Капш“ и държавата сключват странен анекс. Според него цената остава същата – 150 милиона лева, но голяма част от задълженията и дейностите на изпълнителя отпадат, а други са изменени.

 

Така например "Капш" са освободени от задължението да преоборудват 125 съществуващи рамки за контрол, които се намират в населени места. Общият брой рамки, които е трябвало да бъдат преоборудвани, е 320, като след допълнителното споразумение техният брой е бил намален до 200. "Капш" са освободени също така от задължението да поставят над 200 км оптични кабели до десетте най-натоварени гранични пункта в страната, отбелязва „Капитал“. Друга съществена промяна е, че предвидените 30 офиса по граничните пунктове, на които е трябвало да се санкционират неплатилите водачи, излизащи от страната, ще бъдат само седем. В анекса е записано, че "страните безусловно приемат за установено, че промените нямат финансово отражение"

 

Монополистът на тол-услуги е свързан неразривно с "Капш"

 Един от собствениците на  монополистът и национален доставчик на тол-услуги „Интелигентни Трафик Системи“ е Станислава Арнаудова. Според „Общество ОРГ“  представителя за България на австрийската компания "Капш" Борис Марков временно обитава къща, собственост на Арнаудова.  В интервю пред „Капитал“ бизнес дамата обяснява, че бизнесът й е потръгнал и върви по мед и масло заради дългогодишното й партньорство с „Капш“. Не се изключва вероятността в това да се крият и опитите за налагане на монопол в този бизнес.

 

За монополното положение на „Интелигентни Трафик Системи“ вчера сигнализираха от „Телетол“. Техният договор за доставчик на тол-услуги е прекратен с абсурдното обяснение, че са технически несъвместими със системата на АПИ. Това обяснение няма как да се приеме за достоверно, защото Агенцията изобщо не им е предоставила достъп до системата. Оправданието на държавният орган е било, че и те нямат достъп и чакат информация от „Капш“.  Шефът на тол-системата твърди, че по случая с „Телетол“ е изпратил три писма до "Капш", но отговор няма. В кореспонденция с пострадалата фирма той твърди, че ще предложи АПИ да глоби чуждия консорциум заради отказа им да предоставят достъп до системата на регистриран доставчик.

 

"Излиза, че „Капш“, което е  частно дружество, контролира държавата в лицето на нейните институции – АПИ и МРРБ", категорични са експерти.  Припомняме, че през март тази година службите в Чехия влязоха с гръм и трясък в офисите и домовете на представителите на „Капш“ в страната. Оказа се, че мащабната акция е заради разследване за огромна корупция, ощетяваща държавата.

 

Третият доставчик е новородена компания

В момента трета фирма е получила възможност да стане доставчик на тол-услуги. Това е дружеството "Конкорд Смарт Инфраструктура" АД. Проверка на Фрог в търговския регистър установи, че тази фирма е регистрирана само месец преди УС на АПИ да вземе решения да я допусне до пазара на тол-услуги. Това е акционерно дружество, но действителните собственици са американецът Джефри Нортръп и Флорин Ибрани, който има двойно гражданство от САЩ и Хърватия.

Предстои да разберем дали на тях ще им бъде предоставен достъп до системата и кой всъщност ще го направи – дали държавата или „Капш“. Още преди да откажат достъп на „Телетол“  до тол-системата, от АПИ им подсказали, че трябва да имат „човек“, за да им се случват нещата.

 

Очаквайте продължение по темата.

 

Екип Фрог Нюз

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 5| 9565 |24.06.2019 След пороя в София лъсна пореден некачествен ремонт . 62| 11748 |22.06.2019 Руснаци след „Пряката линия“ с Путин: Очевидно той живее някъде другаде . 13| 11773 |21.06.2019 Магистрала ”Хемус” се руши година след ремонта . 14| 9680 |18.06.2019 КПКОНПИ подхваща Гешев след разследване на Фрог и сигнал на БОЕЦ. Да видим...

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads