Реклама / Ads
7| 3073 |15.07.2025 АКТУАЛНО

Тол камерите още не засичат средна скорост. Софтуер, закон и ефект – всичко куца

.
Богдан Милчев, Институт за пътна безопасност Източник: БГНЕС
Тол камерите към момента не засичат средната ни скорост на движение. Самата логика на засичането на средната скорост в така зададените отсечки не би имала особен положителен резултат върху пътната безопасност. Чисто законодателно, на този етап въпросът също не е финално уреден. Това са изводите на пътния експерт Богдан Милчев, председател на Управителния съвет на Института за пътна безопасност.
 

Пред ФрогНюз той определи мярката като „поредна димка“, която към момента единствено всява страх.

 

Проблеми със софтуера и законодателството


„Засичането на средната скорост с тол камерите е поредната димка на това правителство. Мярката не може да се използва ефективно, ако ние нямаме система от покритие. В момента средната скорост не се засича, не се знае кога ще се засича, защото МВР все още не са сключили договор с фирмата, която трябва да поддържа софтуера. Фирмата, която поддържа софтуера на МВР, е с изтекъл договор. Няма кой да адаптира системите на тол камерите със системите на МВР“, каза Милчев.







„В същото време депутатите не приемат текстовете, за да могат да решават организационни проблеми с правни инструменти. Законодателят все още не е приел тези промени“, допълни той.

 

Проблеми и с отсечките

 

„Засичането на средна скорост е определено да бъде в около 80 отсечки, в порядъка на между 5 до 7 км. Това са много къси отсечки за засичане на средна скорост. За да се зачита средна скорост, не трябва да има преки, в които да се включват други автомобили, не трябва да има места, в които да могат да спират. Освен това определени отсечки не са в места, в които стават пътнотранспортни произшествия. Това са безобидни места. Целта да се засича в тях е само да се плашат потребителите на транспортната система. Това обаче е ефектът на ластика – ще се върне върху тези, които плашат с нещо, което не съществува. От повече от година тече психоза на хората – периодично казват, че започват да снимат средна скорост“, смята пътният експерт.

 

„Друг съществен проблем е, че поддръжката на цялата тази система ще струва много повече пари, отколкото ще бъде ефектът, който ще се произведе. Казва се, че целта на упражнението е да се намалят жертвите. Жертвите обаче са намалели само на документи. Потребителите на транспортната система виждаме, че подобрение няма. Напротив – нещата стават все по-тежки. Гражданите всеки ден гинат като мухи по пътищата. Само вчера са загинали четирима души. От началото на юли – за 15 дни – са загинали 26 души“.

 

Фактите днес


„Фактът към днешна дата е, че ангажиментите не се изпълняват. Засичането на средна скорост трябваше да стартира от 1 януари 2025 г., после от март, след това от юни, сега – от 1 юли. Това обаче не се случва. Топката се прехвърля, докато организационните проблеми стоят“, е заключението на Богдан Милчев.

 

ФрогНюз

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 2738 |14.07.2025 Любчо Нешков: Правителството на РСМ защитава интересите на Белград и Пекин . 2| 2764 |14.07.2025 "Blue is the colour" е душата на Челси . 11| 12261 |11.07.2025 Ритаха и плашиха с изнасилване кметицата на Скопие Даниела Арсовска - български гражданин . 13| 3426 |11.07.2025 "Фич" и "Стандарт енд Пуърс" повишиха кредитния рейтинг на България за еврозоната

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads