Бурята във "Фолксваген" с непредвидими последици
Това важало както за основния работен състав, така и за предоставените от други работодатели работници. „Волята е налице да направим всичко необходимо да съхраним заетостта“, обеща Остерло. Шефът на работния съвет обаче подчерта в своето продължило около един час слово, че не можело да бъдат предвидени размерът на кризата и последиците за световния концерн като цяло. Никой в момента не можел да каже как ще реагират клиентите на Фолксваген.
Новият шеф на Фолксваген Матиас Мюлер оповести намерение за строго водене на счетоводството: „Ето защо сега ще подложим на проверка всички планирани инвестиции. Което не е абсолютно необходимо, ще бъде съкратено или отложено“, каза Мюлер по време на съвещание на работния състав в основния завод на Фолксваген във Волфсбург. Това включва и прецизирането на инициираната от неговия предшественик Мартин Винтеркорн „програма за ефективност“. „Говоря съвсем открито: Това няма да стане без болка“, подчерта Мюлер. Но Фолксваген щял да направи „всичко възможно“, и в бъдеще да предлага добри и сигурни работни места. Шефът на концерна изясни, че всички засегнати от манипулациите коли – по данни на Фолксваген около единадесет милиона по света – били технически сигурни и в движение: „В нито един момент сигурността на нашите клиенти не е била застрашена“. Всички Евро-6-дизелови коли изпълнявали законово предписаните норми и екологични изисквания. „За Волфсбург това означава: Производството може да продължи“.
Министър-председателят на Долна Саксония и член на Надзорния съвет на Фолксваген Щефан Вайл призова сътрудниците към единство. „Във Фолксваген работят стотици хиляди работници, които ежедневно с всички сили допринасят с добрата си работа за предприятието“, се казва в писмо на политика от ГСДП, с което разполага dpa. „Непоносимо е, ако сега цялото предприятие и по този начин и целият работен състав бъдат подложени на генерално подозрение“. Поради аферата с манипулацията на вредните газове и очакваните милиарди разноски работният състав на Фолксваген е много несигурен и се опасява за досега сигурните си работни места. В целия свят за Фолксваген работят около 600 000 души, от тях около 72 500 в централата на концерна във Волфсбург. Повече от 830 000 превозни средства се произвеждат тук годишно. „Концернът Фолксваген има силата да излезе по-силен от тази криза. Това е възможно само съвместно - мениджмънт и работен състав“, казва Остерло.
Скандалът се отрази и на резултатите на марката Фолксваген, и на бонусите, подчерта Остерло: „Авансът за ноември ще го има със сигурност. Внимателно ще следим как ще изглежда бонусът за Управителния съвет. Ясно е: Ние няма да платим сметката за грешното поведение на група мениджъри“.
В средата на септември стана ясно, че при около 11 милиона дизелови МПС Фолксваген със специален софтуер е манипулирал надолу данните за вредните газове при тест-пътувания. По данни на Фолксваген около осем милиона от засегнатите МПС са регистрирани в страните на Европейския съюз, от тях 2,8 милиона в Германия.
Моля, подкрепете ни.