Лош пример! Трима министри нарушават Закона за движение по пътищата
„Институтът за пътна безопасност / ИПБ/ констатира, че министъра на вътрешните работи, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщения и министърът на образованието и науката не спазват ЗДвП. В същото време настояват от гражданите да го спазват. С няколко писма до МС, МВР, МОН и МТИТС, Института за пътна безопасност настоява за среща и предприемане на действия по-изпълнение на законови разпоредби на длъжностни лица, но до момента отговор няма.
Министъра на вътрешните работи, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщения и министърът на образованието и науката системно не изпълняват задълженията си по ЗДвП. В чл.170б и чл.170в закона ги задължава да издадат наредби касаещи обследване на тежките пътно-транспортни произшествия и анализиране на пътно-транспортните произшествия с участието на деца. Повече от 10 години тези наредби не са издадени. Министъра на образуванието и науката повече от 20 години не изпълнява изискването за изучаване от учениците в системата на средното образование на правилата за движение по пътищата. Най сериозни са нарушенията на министъра на вътрешните работи.
От 2010 година няма внесен нито един доклад в МС за състоянието на БДП в България. ДОККПБДП на която председател е министъра на вътрешните работи е задължена съгласно &1 ал.2 т.3 на ЗДвП да изготвя ежегоден доклад за състоянието на БДП, който се разглежда от МС. Липсата на такива доклади създават предпоставка МС и неговия Председател да не са в състояние да управляват системата за БДП. Отговорности по ЗДвП е възложена на единадесет държавни институции. Министър председателят трябва да знае, че именно тези доклади индитифицират проблемите и предлагат решения. Управлението на БДП, чрез импровизация води до това България да е най-опасното място за движение по-пътищата в ЕС.
ИПБ и Карстори организират работна закуска на 03 април /вторник/ от 10. 00 часа в SAHO на ул. „Искър” №4 с журналисти на която ще бъдат представени проблемите с вторичния пазар на автомобилите и по конкретно какви рискове се крият при закупуването на автомобили на старо.
Това са разпоредбите в ЗДвП:
В чл.170б, министърът на вътрешните работи и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщения се задължават да определят с наредба реда за служебно обследване на тежките пътно-транспортни произшествия, допуснати от водачи, придобили правоспособност за управление на моторни превозни средства за обществен превоз или за собствена сметка на пътници и товари, както и набелязаните мерки за тяхното ограничаване. /до момента такава наредба не е издадена/
В чл.170в, министърът на вътрешните работи и министърът на образованието и науката се задължават да определят с наредба реда на взаимодействие по обмен на информацията, анализиране на пътно-транспортните произшествия с участието на деца и набелязване на мерки за тяхното ограничаване и намаляване на последствията. /до момента такава наредба не е издадена/
§ 4 ЗДвП Министърът на образованието и науката осигурява чрез съответните учебни планове задължителното изучаване от учениците в системата на средното образование на правилата за движение по пътищата
В Закона за предучилищно и училищно обучение (ЗПУО), чл. 73, е записано, че средното образование се получава в VIII-XII клас.
От 20 години обучение по БДП в VIII-XII клас не се провежда
Като основна причина за неизготвянето на тези важни наредби и не изпълнение на законовите разпоредби от длъжностни лица може да се посочи липсата на експертен орган, който да осъществява координация, взаимодействие и мониторинг върху дейността и изпълнение на законовите разпоредби на институциите отговорни за БДП в страната.
Моля, подкрепете ни.