9|
9803
|29.03.2010
МИСТЕРИИ
ТВ рекламата - смес от измама и черна магия
Рекламата е и отдушник от тежкия живот, който сме си създали сами.
Може да звучи невероятно, но част от методите, които се използват при създаването на рекламни продукти особенно в телевизионната реклама са индентични с методите на правене на черна магия. Резултатите за съжаление също са подобни. Човекът се превръща от Хомо сапиенс в несъзнателен КЛИЕНТ и ходи като зомбиран от мол към мол и от търговска верига към друга търговска верига.
Въздействието на магията по принцип винаги е било в сферата на мистичното и неосъзнатото и затова се предполага, че с все по-разрастващата се логичност на човешкото осъзнаване, тя ще отстъпи на заден план в историята. Интересното обаче е, че сега в ХI век магията е много по-разпространена и действена, отколкото в миналото. Макар и наричана не така, тя успешно се е маскирала и в момента е много по-близо до хората, откогато и да е било. Чрез медиите магьосническите практики са се мултиплицирали и напълно са обсебили ежедневието ни. Черната магия е изведена като основен атрибут на най-големия бизнес, обслужващ всички останали – рекламата. Всъщност нейните методи хранят и поддържат консуматорското общество.
В миналото магията се е правила тайно или е била законспирирана в специални ритуали и церемонии, включително и на църквата. Така е управлявала съзнаието ни. Сега обаче техниките и са се изкачили с много нива нагоре и тя присъства около нас ежесекундно. Магьосничеството е пропило пространството, съзнанието и телата ни чрез непрестанната и тотална ТВ реклама. А ние поради всеобщото невежество трудно осъзнаваме това.
Защото какво показва сравнението на магията с рекламата? – Индентичност.
Черна магия е всеки опит за управление на хора и обекти без те да знаят и искат това чрез методи и средства, които на пръв поглед нямат връзка с настъпващата промяна.
Магията има много варианти и методи, но принципите й са много ясни:
1. Тя приема, че светът е мисловен, единен и обвързан на всичко с всичко. В този смисъл всяко действие, предмет или вербално внушение, които наподобяват директно или асоциативно желаната промяна могат да я предизвикат.
Рекламата също приема, че върху съзнаието на човек може да се въздейства дистанционно и незабележимо. Затова се създава огромно информационно поле от асоциации за продукти, които проникват живота ни изцяло. А основното послание на манипулацията е съвсем друго и невидимо; има още неща, които не ви достигат и можете да купите, има още вещи, които могат да живеят вместо вас и дори да мислят вместо вас, има още много продукти, които могат да заместят живота ви. Така шоколадът се превръща в алпийска поляна, балсамът за коса привлича млад, богат и красив мъж, а кучето и жената са заместени от отрицание и бира. Появяват се мислещи за всичко тигани и говорещи дрехи, а най-добрите майки се олицетворяват с прах за пране или десертен блок с мляко. Междудругото всички прахове са еднакви, различава ги само цената на вложената реклама и миризмата. Но който гледа глупави сериали си купува и глупави неща. Това е по закона на подобието.
2. На второ място, магията приема, че ако между определени хора и обекти се осъществи макар и бегла комуникация, връзката се запазва завинаги, независимо от физическата дистанция. При по-нататъшни повторения отношенията стават неразрушими. Рекламата присъства тотално в живота. От нея не можеш да се опазиш дори, ако винаги прехвърляш канала. Оказва се, че по същото време и на другия канал има същия боклук. Принципът на непрестанното докосване, обсебване и комуникация е съвършенно изпълен. Създават се изключително здрави мисловни модели, особено в по-елементарните съзнания... Невролозите отдавна доказаха, че човешкият мозък изгражда мозъчните си връзки на базата на постоянни повторения. Колкото повече, толкова по-незтребимо и дебело. Затова е толкова трудно да се научи език без акцент след определена възраст или да се въздейства на многовековна социална традиция.
3. На трето място, магията приема, че подобието поражда и привлича подобие и че всичко около нас ни е привлякло и ние сме го привлекли в двустранна връзка. Светът е отражение на нашите мисли или поне на тия, които сме допуснали, от други по-могъщи същества. Това зависи от степента на собствената ни еволюция. Рекламата в никакъв случай не е случайно явление. Ние като личности и общество сме изработвали този ужасен резултат векове наред. Той е продукт на нашата алчност, стремеж да придобиваме все повече и повече, зависимост от вещите извън нас, мързела, стремежа към удоволствия и нежеланието ни да мислим. Така сме се докарали дотук. Тази лесна внушаемост на човешкото същество се използва по-най-агресивен начин от новите магьосници, наречени: PR специалисти, имиджмейкъри, рекламни специалисти и психолози по прадажбите. Така рекламата е пряк резултат на нашите мисли и нашите стремежи, определени от пълно незнание кои сме и защо сме тук. А последното, което трябва да прави човек е да потребява, да се удоволствува и да мисли, че е случайна биологична единица и животът е един. И тези грешки се заплащат болезнено.
4. На четвърто място, магията залага на невидимото и дистанционно въздействие чрез чисто емоционално-асоциативни връзки, където хората припознават себе си в определени практики и ритуали. Църковните церемонии са ярък пример за висша магия. Свещениците използват всички елементи на магията; работа с четирите елемента на природата: огън, благоухания - тамян, вода и масло /миро/, съчетани с мощта на Думи на Силата. Това, че свещениците отричат магьосническата си природа и заклеймяват конкуренцията е друг въпрос; финансов и политически. Христос обаче е използвал главно силата на мисълта и Словото във вид на молитва, символи и притчи. Спазвал е и принципа за ненасилие и доброволност. Това е най-естественият начин за връзка с Духа и същността ни.
Главните методи на рекламата също се основават на емоционално-асоциативните връзки, които са в основата на психиката ни, но при нея те се използват с друга цел и в обратен ред. Паметта на хората възприма, обработва и осмисля всяко нещо по асоциативни групи. Така всяко явление или предмет започва да се свързва с дадено понятие. А целта на брандирането /създаването на марка/ е ФОКУСИРАНЕТО на дума в съзнанието на КЛИЕНТА, както и ужасният извод от това; една марка трябва да притежава дума в съзнанието на КЛИЕНТА. Каква по-черна магия от това. Всеки черен маг би завидял на резултатите.
Специалистите по реклама твърдят също, че на практика рекламният продукт може да бъде осмислен чрез използване на всякакви и без ограничения обекти и техните свойства, стига те да бъдат в съприкосновение със съзнанието на КЛИЕНТА. Например връзката дезодорант и справедливост може да стане нормална или пък връзката между водката и борба за политическа независимост. Въпрос на наслояване и формиране на асоциации. Така комуникацията на неща, които на пръв поглед нямат нищо общо могат да се свържат чрез повторение и външно нежелано натрапване. Така сродността води до съответни действия на закупуване. Това са изключително опасни методи на манипулации, лъжи и измами, които преместват фокуса на човешкото съзнание към неща незначителни и крайно глупави. Хората вече са се превърнали в роби на вещи и услуги, които не им трябват и ограбват енергията им. Върхът на това безумие и унижение е шопинг терапията и обикалянето по магазините, както и прекарването на свободното време в Мол-а. Проблемът е, че и глупостта е заразна поради общото мисловно поле. Така ефектът се разраства по инерция.
Рекламата е и отдушник от тежкия живот, който сме си създали сами. Новините по телевизията са УЖАСНИ, но едновременно с това продуктите в рекламата са ПРЕКРАСНИ. Те са раят. Така равновесието е спазено, всяко зло за добро. Хората са уплашени и стресирани и тръгват на шопинг. Там е спокойствието, спасението, истината....
А тези, които не могат да си го позволят и да получат „глътка въздух” само мечтаят затова и вършат глупост след глупост, за да „се измъкнат и да потребяват”.
Така ще отлагаме безкрайно в далечното бъдеще мислите, че може да летим без самолети, защото сме летящи същества, че можем да получаваме информация без глобални мрежи, защото сме телепати, че здравето ни не зависи от пари и лекарства, защото сме безсмъртни, че почти нямаме нужда от храна и още по-малко от алкохол и стимуланти, защото сме слънчеви по природа и че марковите неща са просто начин чрез използване на собствената ни суета, гордост и комплексарност да ни ограбват.
А може би болката и страданието най-накрая ще ни научат да мислим и да не позволяваме външно въздействие върху съзнанието си. Само така можем да престанем да бъдем малоумни икономически обекти, които трябва да бъдат принудени на всяка цена да купят поредния нов моден боклук. Но да бъдеш себе си е много трудно, а спасението е лична работа.
Силва Дончева
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads