15|
7312
|02.12.2015
НАРОДЕН ГЛАС
АБСУРД! Бг школото "наглупостява" със задачи за кебапчета и митинги
Какво изучават децата ни в училище? Отговорът на този въпрос дават задачи от тестове, които занимават учениците с митинги, знамена, махали, кебапчета, дупки по пътищата и "наглупостяване", каквото и да означава това. Всичко това, както и останалите образователни абсурди, е провокирало Стела Николова от Варна да отправи открито писмо към министъра на образованието проф. Тодор Танев, публикувано във Фейсбук.
Вижте още от тестовите задачи:
А ето какво пише Стела Николова:
Уважаеми, проф.Танев,
Онези от нас, които са завършили по времето на социализма, знаем, а някои след това са чували, че българинът през вековете, най-много е държал на образованието.
Независимо какво им е струвало, българите са пращали децата си на училище!
Жалко е, че макар и в един отречен от историята и човечеството строй, какъвто бе социализма, ние получихме по-добро образование, каквото днес, не получават нашите деца, макар да разполагат с всякакви нови технологии.
Това е, вероятно единственото добро нещо, от времето на соца.
На нас, децата на социализма, не ни се е налагало да ходим на уроци, за да можем да си вземем матурата, нито пък да сме така отчайващо неграмотни, та да не можем да си напишем трите имена правилно, за което сега ректорите на университети се оплакват, когато говорят за настоящите кандидат-студенти.
Деградацията на образованието започна главоломно, когато българското училище стана търговско дружество, броящо учениците , като глава добитък, за които получава бюджет.
"Парите следват ученика", уби всякакъв стимул у българските учители, да се държат строго, да имат авторитет и уважението на учениците.
В мутренските времена, учителската заплата, бе по-ниска от телефона, който ползва отрочето на мутрата, българския учител загуби напълно самочувствието си.
Досмачкаха го правата на учениците, както и правилата в образованието, които го превърнаха в робот-изпълнител, без капка творчество и право на мнение по учебния материал и програма.
Наскоро разбрахме от публикации в пресата, че колективи от НПО-та, които пишат българските учебници, са съставени от бивши агенти и сътрудници на ДС.
Г-н Танев, това е абсолютно недопустимо!
Слуховете за отпадане на "Балканджи Йово", както и "Опълченците на Шипка", се надявам да са силно преувеличени.
Неизучаването на турското робство /няма да съм политически коректна/, както и мракобесните времена на социализма, изкривяват историята и съзнанието на нашите деца.
Българските мюсюлмани, може да не се чувстват комфортно , когато техните деца, трябва да научат "Опълченците на Шипка", но това е само под влияние на една политическа сила, която им втълпява, че те са първо нещо друго, а не български граждани.
Реформата, която се извършва сега, категорично трябва да пресече порочната практика с частните уроци, която не само че е предпоставка за корупция и незаконни доходи, а и убива детството и губи времето на децата ни, които са принудени вечер да наваксват знанията, които е трябвало да получат в училище през деня, а там те просто са си загубили времето.
И не на последно място, г-н Танев!
Българският учител не може да работи за 580 или 640 лв, а министерската секретарка за 1280. Ако секретарката получава толкова, то заплатата на учителя, трябва да бъде 2640 лв. Не е добър вариантът, в които се финансират частните училища с държавни средства, както и порочната практика да се плаща на калпак, а не на резултат.
Българските учители, трябва да имат повече права от учениците си.
Някой трябва да защити достойнството на достойните и да изгони търговците от храма!
А ето какво пише Стела Николова:
Уважаеми, проф.Танев,
Онези от нас, които са завършили по времето на социализма, знаем, а някои след това са чували, че българинът през вековете, най-много е държал на образованието.
Независимо какво им е струвало, българите са пращали децата си на училище!
Жалко е, че макар и в един отречен от историята и човечеството строй, какъвто бе социализма, ние получихме по-добро образование, каквото днес, не получават нашите деца, макар да разполагат с всякакви нови технологии.
Това е, вероятно единственото добро нещо, от времето на соца.
На нас, децата на социализма, не ни се е налагало да ходим на уроци, за да можем да си вземем матурата, нито пък да сме така отчайващо неграмотни, та да не можем да си напишем трите имена правилно, за което сега ректорите на университети се оплакват, когато говорят за настоящите кандидат-студенти.
Деградацията на образованието започна главоломно, когато българското училище стана търговско дружество, броящо учениците , като глава добитък, за които получава бюджет.
"Парите следват ученика", уби всякакъв стимул у българските учители, да се държат строго, да имат авторитет и уважението на учениците.
В мутренските времена, учителската заплата, бе по-ниска от телефона, който ползва отрочето на мутрата, българския учител загуби напълно самочувствието си.
Досмачкаха го правата на учениците, както и правилата в образованието, които го превърнаха в робот-изпълнител, без капка творчество и право на мнение по учебния материал и програма.
Наскоро разбрахме от публикации в пресата, че колективи от НПО-та, които пишат българските учебници, са съставени от бивши агенти и сътрудници на ДС.
Г-н Танев, това е абсолютно недопустимо!
Слуховете за отпадане на "Балканджи Йово", както и "Опълченците на Шипка", се надявам да са силно преувеличени.
Неизучаването на турското робство /няма да съм политически коректна/, както и мракобесните времена на социализма, изкривяват историята и съзнанието на нашите деца.
Българските мюсюлмани, може да не се чувстват комфортно , когато техните деца, трябва да научат "Опълченците на Шипка", но това е само под влияние на една политическа сила, която им втълпява, че те са първо нещо друго, а не български граждани.
Реформата, която се извършва сега, категорично трябва да пресече порочната практика с частните уроци, която не само че е предпоставка за корупция и незаконни доходи, а и убива детството и губи времето на децата ни, които са принудени вечер да наваксват знанията, които е трябвало да получат в училище през деня, а там те просто са си загубили времето.
И не на последно място, г-н Танев!
Българският учител не може да работи за 580 или 640 лв, а министерската секретарка за 1280. Ако секретарката получава толкова, то заплатата на учителя, трябва да бъде 2640 лв. Не е добър вариантът, в които се финансират частните училища с държавни средства, както и порочната практика да се плаща на калпак, а не на резултат.
Българските учители, трябва да имат повече права от учениците си.
Някой трябва да защити достойнството на достойните и да изгони търговците от храма!
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads