2|
5378
|19.01.2015
НАРОДЕН ГЛАС
Маршрутките отиват в историята
Маршрутките дим да ги няма. С модернизирането на градския транспорт, както и с разширението на метрото, маршрутките в столицата постоянно изчезват.
„Приключи конкурсът за 17 линии, но две от тях след това сами се отказаха да изпълняват превози”, коментира пред "Новинар" зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. По думите му този вид транспорт постепенно ще спре да функционира в следващите три години. Трафикът в София ще стане ултрамодерен, тапите ще се стопят, времето за придвижване ще намалее с 30 процента, а маршрутките ще отпаднат. Специалната система за управление на движението в столицата за 10 млн. евро се предвижда да започне да се изгражда още в средата на тази година.
Маршрутните таксита пък ще изчезнат напълно в следващите три години. Това съобщиха от Столичната община.
Христов обясни, че умната система, която ще управлява трафика, ще действа на 130 – 160 кръстовища в града – вътре в обхвата на околовръстния път. В различните часове на денонощието времето на червения и зеления сигнал на светофарите ще бъде различно. Ще отпадне и ръчното управление, чрез което ще се освободят служители на пътна полиция за други дейности. Системата ще действа и при кризисни ситуации. Тя ще пропуска с предимство линейки и пожарни коли. Планира се това да става чрез дистанционно подаване на сигнал до светофарните уредби, на които ще бъдат монтирани и камери. Умната система ще топи задръстванията на бул. „Цар Борис III”, при Ректората на Софийския университет, на Орлов мост и др.
Според първоначалния анализ за града ще има няколко ползи, изтъкна Христов. „Поне с 30 процента ще намалее времето за придвижване, със 7 до 9 на сто ще се понижи разходът на горива и с 25 порцента по-малко ще бъдат вредните емисии”, допълни зам.-кметът.
Маршрутните таксита пък ще изчезнат напълно в следващите три години. Това съобщиха от Столичната община.
Христов обясни, че умната система, която ще управлява трафика, ще действа на 130 – 160 кръстовища в града – вътре в обхвата на околовръстния път. В различните часове на денонощието времето на червения и зеления сигнал на светофарите ще бъде различно. Ще отпадне и ръчното управление, чрез което ще се освободят служители на пътна полиция за други дейности. Системата ще действа и при кризисни ситуации. Тя ще пропуска с предимство линейки и пожарни коли. Планира се това да става чрез дистанционно подаване на сигнал до светофарните уредби, на които ще бъдат монтирани и камери. Умната система ще топи задръстванията на бул. „Цар Борис III”, при Ректората на Софийския университет, на Орлов мост и др.
Според първоначалния анализ за града ще има няколко ползи, изтъкна Христов. „Поне с 30 процента ще намалее времето за придвижване, със 7 до 9 на сто ще се понижи разходът на горива и с 25 порцента по-малко ще бъдат вредните емисии”, допълни зам.-кметът.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads