1|
6408
|08.07.2011
НАРОДЕН ГЛАС
Потоп преди избори
Какво трябва да имате вкъщи, поставено на удобно място? Извън всякакво съмнение това е фенерче, чанта за документи, аптечка, свирка, топли дрехи, храна и вода.
Мебелите трябва да са здраво закрепени и върху тях да няма тежки и лесно падащи предмети (да речем, топки за боулинг), а отровите си трябва да съхранявате не където ви падне, а в здраво затворени съдове. Листовка с такива указания намерих в съботния вестник “24 часа” и тя осмисли уикенда ми (вж. по-долу). В нея се казваше как да се държа при пожар и земетресение, обясняваше се, че ако си хвърлям боклука в реката, мога да предизвикам наводнение и ми се даваше настоятелен съвет в случай на ядрен взрив да се свържа с личния си лекар. Листовката е под наслов „Какви незабавни мерки да предприемем, за да се предпазим при…” и е издание, забележете, на столична голяма община.
Изпълнена в черно и червено, за да е по-зловеща в съботния ден, листовката повдига някои въпроси. Защо Столична община върши работата на Гражданска защита? Защо, вместо да строи метро, да озеленява градинки, да извозва боклук и дори, ако щете, да събира рекет от паркирали автомобили, общината се е загрижила за форсмажорните събития? Ще кажете, защото много обича гражданите си. Но явно не обича всички свои граждани, а само тези, които четат вестниците на Любо Пъпката. Другите да горят в пожари и да се давят в наводнения. Но пък за сметка на това че не обича повечето от своите граждани, обича много от гражданите на други общини в страната, защото вестникът, в който е избрала да вложи листовката си, е с национално разпространение.
Интересно как ли ще ни предупредят за опасност от скъсване на стената на язовир „Искър” – с рекламна страница в сп. „Плейбой”? Или с клип в Jazz FM радио? Медия планирането е една от стихиите на публичната администрация. Ако трябва да открият процедура за някаква поръчка и по условия трябва да обявят тази процедура в национален вестник, те избират например в. „Транспортен глас” – ведомствено издание на министерство на транспорта, което по едно време беше приватизирано, а сега не знам дали въобще съществува. Обаче национален ли е? Национален е. Вестник ли е? Вестник е. Искате да участвате, обаче не сте чули за поръчката? Сърдете се на себе си – никой не ви е виновен, че не четете в. „Транспортен глас”.
В случая с апокалиптичната листовка на общината нещата обаче не стоят точно така. Тук не се обявява поръчка, тук тя вече е обявена и в момента се усвоява. Някой креативен талант, приближен до висшите общински етажи, е мислил дълго каква кампания да измисли, която хем да е рекламна, защото той има рекламна агенция, хем да не е, защото общината всъщност няма какво да рекламира. И е измислил да е социална кампания. Социалните кампании са такива кампании, в които рекламодателите се рекламират, като искат да останем с впечатлението, че ни казват нещо важно и полезно за нас. Или пък както е в случая с апокалиптичната листовка, кампанията иска да ни остави с впечатлението, че е изхарчила част от нашите местни данъци и такси, за да ни каже на нас, които сме платили тези данъци и такси, нещо, което ние много искаме да научим и което ще ни бъде много полезно. Друг е въпросът дали някакви набързо нахвърляни инструкции от компетентността на Гражданска защита са точно това, което искаме да получим от комуникацията на общината с нас. Много по-хубава според мен би била например една кампания под наслов „Разполагайте винаги с точно пари, за да не затруднявате „Паркинги и гаражи” да ви търсят ресто, като ви закопчаят колата на улицата”. Но пък мен кой ли ме и пита…
Понеже животът е многолик и едно нещо никога няма само едно измерение, то от кампанията на общината сигурно ще има и други ползи. През същия този уикенд, когато излезе готическата черно-червена листовка, председателят на предизборния щаб на ГЕРБ и вътрешен министър Цветан Цветанов обяви 48 кандидатури за кметове. Четирийсет и деветата номинация, тази за кмет на София, направи „устно”, потвърждавайки очакванията на всички, че това отново ще бъде Йорданка Фандъкова. Остава ни да видим дали вестниците на Любо Пъпката ще се погрижат за предизборната кампания на г-жа Фандъкова така ревностно, както общината се е загрижила за оцеляването на читателите на вестника в условията на пожар, земетресение, наводнение, ядрен взрив и химическо отравяне. И как тази грижа ще съжителства мирно с грижата за кметската кампания на г-н Софиянски, за която подозираме, че въпросните вестници също имат траен ангажимент. А може би в един момент просто двете кампании ще прелеят една в друга. Знае ли човек? Ще поживеем и ще видим. Мисля, че ни чака интересна есен. Освен това мисля, че Картаген трябва да бъде разрушен.
Иван Стамболов
sulla.bg
Изпълнена в черно и червено, за да е по-зловеща в съботния ден, листовката повдига някои въпроси. Защо Столична община върши работата на Гражданска защита? Защо, вместо да строи метро, да озеленява градинки, да извозва боклук и дори, ако щете, да събира рекет от паркирали автомобили, общината се е загрижила за форсмажорните събития? Ще кажете, защото много обича гражданите си. Но явно не обича всички свои граждани, а само тези, които четат вестниците на Любо Пъпката. Другите да горят в пожари и да се давят в наводнения. Но пък за сметка на това че не обича повечето от своите граждани, обича много от гражданите на други общини в страната, защото вестникът, в който е избрала да вложи листовката си, е с национално разпространение.
Интересно как ли ще ни предупредят за опасност от скъсване на стената на язовир „Искър” – с рекламна страница в сп. „Плейбой”? Или с клип в Jazz FM радио? Медия планирането е една от стихиите на публичната администрация. Ако трябва да открият процедура за някаква поръчка и по условия трябва да обявят тази процедура в национален вестник, те избират например в. „Транспортен глас” – ведомствено издание на министерство на транспорта, което по едно време беше приватизирано, а сега не знам дали въобще съществува. Обаче национален ли е? Национален е. Вестник ли е? Вестник е. Искате да участвате, обаче не сте чули за поръчката? Сърдете се на себе си – никой не ви е виновен, че не четете в. „Транспортен глас”.
В случая с апокалиптичната листовка на общината нещата обаче не стоят точно така. Тук не се обявява поръчка, тук тя вече е обявена и в момента се усвоява. Някой креативен талант, приближен до висшите общински етажи, е мислил дълго каква кампания да измисли, която хем да е рекламна, защото той има рекламна агенция, хем да не е, защото общината всъщност няма какво да рекламира. И е измислил да е социална кампания. Социалните кампании са такива кампании, в които рекламодателите се рекламират, като искат да останем с впечатлението, че ни казват нещо важно и полезно за нас. Или пък както е в случая с апокалиптичната листовка, кампанията иска да ни остави с впечатлението, че е изхарчила част от нашите местни данъци и такси, за да ни каже на нас, които сме платили тези данъци и такси, нещо, което ние много искаме да научим и което ще ни бъде много полезно. Друг е въпросът дали някакви набързо нахвърляни инструкции от компетентността на Гражданска защита са точно това, което искаме да получим от комуникацията на общината с нас. Много по-хубава според мен би била например една кампания под наслов „Разполагайте винаги с точно пари, за да не затруднявате „Паркинги и гаражи” да ви търсят ресто, като ви закопчаят колата на улицата”. Но пък мен кой ли ме и пита…
Понеже животът е многолик и едно нещо никога няма само едно измерение, то от кампанията на общината сигурно ще има и други ползи. През същия този уикенд, когато излезе готическата черно-червена листовка, председателят на предизборния щаб на ГЕРБ и вътрешен министър Цветан Цветанов обяви 48 кандидатури за кметове. Четирийсет и деветата номинация, тази за кмет на София, направи „устно”, потвърждавайки очакванията на всички, че това отново ще бъде Йорданка Фандъкова. Остава ни да видим дали вестниците на Любо Пъпката ще се погрижат за предизборната кампания на г-жа Фандъкова така ревностно, както общината се е загрижила за оцеляването на читателите на вестника в условията на пожар, земетресение, наводнение, ядрен взрив и химическо отравяне. И как тази грижа ще съжителства мирно с грижата за кметската кампания на г-н Софиянски, за която подозираме, че въпросните вестници също имат траен ангажимент. А може би в един момент просто двете кампании ще прелеят една в друга. Знае ли човек? Ще поживеем и ще видим. Мисля, че ни чака интересна есен. Освен това мисля, че Картаген трябва да бъде разрушен.
Иван Стамболов
sulla.bg
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads