0|
7103
|02.10.2017
НАРОДЕН ГЛАС
Проф. Асен Балтов: Ще променим изцяло подхода към Спешното в ”Пирогов”
Като директор на ”Пирогов” съм длъжен да взема сериозни мерки, след сериозно нарушение, което не оправдава лекарите. Като лекар бих подкрепил протестиращите колеги. Имаме информационна система, всеки пациент трябва да бъде регистриран. Този пациент не е бил регистриран. Това заяви проф. Асен Балтов, изпълнителен директор на болница ”Пирогов”.
Коментарът е по повод наказанията на лекари от столичната болница, след като съпругата на починалия Спас Добрев написа отворено писмо до министъра на здравеопазването за престъпното отношение към тежко болен пациент.
Може би електронната здравна карта ще ни помогне да имаме досие на всеки гражданин, което ще ни помогне по-добре да следим състоянието на пациентите. Пътят обаче е дълъг и едва ли ще стане лесно и бързо. Но с такава карта ще може по-лесно да се избягват подобни инциденти, заяви още проф. Балтов пред БНТ.
По думите му е трябвало пациентът да бъде стабилизиран и след това да бъде транспортиран в друго специализирано заведение, което да поеме по-добре дадения случай.
По повод обвинения на сина на починала пациентка на "Пирогов", Балтов каза, че се прави внушение от хиляди километри, жената е била насочена към Медицинска академия. В момента е назначена проверка, която ще установи защо е била пренасочена. С подобни твърдения не помагаме нито на лекари, нито на пациенти. Днес е "Пирогов", утре може да е друга болница. Ние сме институция, която не може да бъде охулвана по подобен начин, ние сме болница на народа, всеки знае, че когато има проблем, даден човек може да дойде в "Пирогов" и той да бъде решен.
Ще променим изцяло подхода към Спешното в "Пирогов", категоричен бе директорът.
Проф. Балтов каза още, че екипите са претоварени, понякога се греши, но това не бива да се счита за тенденция и повод за атаки към лечебното заведение. От началото на годината през "Пирогов" са преминали около 250 000 пациенти, около 10% от тях са хоспитализирани. Има недофинансиране на спешната помощ, каза Балтов.
Задълженията са около 20 млн., 17 млн от тях са в просрочие, заради недофинансирането обаче няма как да погасим тези задължения, отчете проф. Асен Балтов.
Може би електронната здравна карта ще ни помогне да имаме досие на всеки гражданин, което ще ни помогне по-добре да следим състоянието на пациентите. Пътят обаче е дълъг и едва ли ще стане лесно и бързо. Но с такава карта ще може по-лесно да се избягват подобни инциденти, заяви още проф. Балтов пред БНТ.
По думите му е трябвало пациентът да бъде стабилизиран и след това да бъде транспортиран в друго специализирано заведение, което да поеме по-добре дадения случай.
По повод обвинения на сина на починала пациентка на "Пирогов", Балтов каза, че се прави внушение от хиляди километри, жената е била насочена към Медицинска академия. В момента е назначена проверка, която ще установи защо е била пренасочена. С подобни твърдения не помагаме нито на лекари, нито на пациенти. Днес е "Пирогов", утре може да е друга болница. Ние сме институция, която не може да бъде охулвана по подобен начин, ние сме болница на народа, всеки знае, че когато има проблем, даден човек може да дойде в "Пирогов" и той да бъде решен.
Ще променим изцяло подхода към Спешното в "Пирогов", категоричен бе директорът.
Проф. Балтов каза още, че екипите са претоварени, понякога се греши, но това не бива да се счита за тенденция и повод за атаки към лечебното заведение. От началото на годината през "Пирогов" са преминали около 250 000 пациенти, около 10% от тях са хоспитализирани. Има недофинансиране на спешната помощ, каза Балтов.
Задълженията са около 20 млн., 17 млн от тях са в просрочие, заради недофинансирането обаче няма как да погасим тези задължения, отчете проф. Асен Балтов.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads