Само във Фрог: Преди 2 месеца АПИ тествала участъка-убиец за 22 млн. евро, бил нередовен, но не взели мерки

Причина за тестовете в региона били множеството катастрофи. По тази причина били изпратени експерти, които да проверят дали асфалтът е наред. Според източниците ни той наподобявал този, който се полага на детски площадки. Не е изключено това да е причинило настоящата трагедия. Не е ясно дали изобщо ще се търси отговорност за бездействието на ведомството на АПИ.
По ирония на съдбата в края на миналата седмица от Института за пътна безопасност алармираха за това, че същият този път е в окаяно състояние, независимо, че е нова настилката. Ето какво обясниха от ИПБ: Става въпрос за път II-16, който минава през Искърското дефиле и е дълъг малко над 81 километра. От ИПБ напомнят, че освен за хората в района, този път е много важна алтернатива за движение между София и Видин, когато Е-79 е в ремонт или поради други причини по направлението А-2, I-1 не може да се преминава (направлението София-Ботевград-Мездра-Враца).
Ето какво още посочва Института: "С договор за строителство от 03.08.2011 г. е възложено изпълнението на "Рехабилитация и реконструкция на път II-16 от републиканската пътна мрежа" във връзка с проект Транзитни пътища V, Лот 17. Стойността на този ремонт е 22 957 298,00 евро без ДДС /СМР + аванс/, а заложеният срок на изпълнение е 24 месеца + 365 дни за съобщаване на дефекти. Официално проектът за рехабилитация е завършен на 27.12.2016 година. (според справка по Закона за достъп до обществена информация)
По информацията, предоставена на Института, става ясно и че Агенция "Пътна инфраструктура" е организирала провеждането на оглед на обекта от комисии с цел констатиране на всички гаранционни дефекти. Огледите са проведени и наличните гаранционни дефекти са описани. Тяхното отстраняване следва да бъде извършено от фирмата изпълнител на обекта – ДЗЗД "Трейс Своге", като се планира това да се случи преди началото на зимния сезон. Към 3 август, 2018 година ИПБ направи своя проверка и констатира следното състояние на ремонтирания за 22 957 298,00 евро без ДДС път към 03.08.2018 година: Разрушена асфалтова настилка при разклона за село Скакля.
Нарушено асфалтово покритие в близост до гара Бов. На много места асфалтовата настилка е компрометирана и в лошо състояние. Това реално се е случило след по-малко от две години след завършването на обекта. Експертите на института изпратиха запитване и относно това дали и колко пари общо са похарчени за поддръжка на пътя по отношение на почистването на крайпътните канавки от паднали камъни, подмяна на пътни знаци, които са били счупени и подрязването на храсти от началото на тази година.
От АПИ чрез Реш. № РД-ОИ-55/23.08.2018 г. ни предоставиха информация, че дейността по поддръжка се извършва от фирмата, поддържаща републиканските пътища в област София. До момента конкретно за този пътен участък от началото на годината са похарчени 33 906 лв. с ДДС. ИПБ направи отново своя проверка за състоянието на пътя след извършеното почистване на стойност 33 906 лв. с ДДС и установи следното към дата 03.08.2018 г.: виж снимката горе.
Моля, подкрепете ни.





