0|
7050
|01.11.2017
НАРОДЕН ГЛАС
Случаят с катастрофиралия автобус: За ”наши хора” няма отнемане на лиценз, това да не е ”Емко”
Властта каза, че няма основания да се отнема лиценза на фирмата ”Юнион Ивкони”, чийто автобус се преобърна на магистрала ”Тракия”. Въпреки излезлите притеснителни факти за работата в тази фирма.
Случаят е доста приличен на този отпреди няколко месеца, когато глутница служители на КОС към МВР, данъчни и полиция нахлу в "Емко" и министърът-национализатор Емил Караниколов отне лиценза на завода.
Тук обаче приликата свършва и започва разликата. Първо, единият от собствениците на над 24% във въпросната фирма е депутат от ГЕРБ и член на парламентарната комисия по транспорт. Това е Ивайло Константинов, чието име дори е част от фирменото название. Друг собственик е небезизвестно лице от ДПС, който обаче формално няма собственост в компанията.
Според Търговския регистър, над 26% държи и "Синтетика" АД, която е с капитал 3 милиона лева и е представлявана от Ива Христова Гарванска-Софиянска.
"Юнион Ивкони" е заложило и дружествен дял срещу отпуснати кредити в размер на над 5.5 милиона евро от Общинска банка-София, която пък е под контрола на общината в столицата и на ГЕРБ. Парите са отпускани на траншове от 2014 до 2016 година, когато При това положение не е уместно да очакваме друга реакция на управляващите, освен замитане на проблемите, забравяне на слабостите в управлението и функционирането на фирмата до следващия инцидент.
Това е двойният стандарт на ГЕРБ и Борисов в икономиката. същото, което видяхме и в казуса с КТБ, когато всички политически сили си затвориха очите за действията на прокуратура и медии и допуснаха банката да бъде взривена с цел ограбване.
Такава е картинката на "пазарната икономика" в България- едни правят, каквото си поискат и няма санкции, други не нарушават закона, но ги натискат и спират работата им, за да бъдат лесна плячка на "национализатори" и приватизатори. Въпреки включването на министъра, куп депутати и правилни експерти, вече стана ясно ,че в автобуса на фирмата е имало стара тахошайба, че шофьорът е карал без почивка повече от 18 часа, че е заспал поради тази причина на волана.
Само по щастлива случайност няма загинали. Въпросът е обаче-при неминуемия следващ инцидент дали тази случайност ще сработи?
Георги Александров
Тук обаче приликата свършва и започва разликата. Първо, единият от собствениците на над 24% във въпросната фирма е депутат от ГЕРБ и член на парламентарната комисия по транспорт. Това е Ивайло Константинов, чието име дори е част от фирменото название. Друг собственик е небезизвестно лице от ДПС, който обаче формално няма собственост в компанията.
Според Търговския регистър, над 26% държи и "Синтетика" АД, която е с капитал 3 милиона лева и е представлявана от Ива Христова Гарванска-Софиянска.
"Юнион Ивкони" е заложило и дружествен дял срещу отпуснати кредити в размер на над 5.5 милиона евро от Общинска банка-София, която пък е под контрола на общината в столицата и на ГЕРБ. Парите са отпускани на траншове от 2014 до 2016 година, когато При това положение не е уместно да очакваме друга реакция на управляващите, освен замитане на проблемите, забравяне на слабостите в управлението и функционирането на фирмата до следващия инцидент.
Това е двойният стандарт на ГЕРБ и Борисов в икономиката. същото, което видяхме и в казуса с КТБ, когато всички политически сили си затвориха очите за действията на прокуратура и медии и допуснаха банката да бъде взривена с цел ограбване.
Такава е картинката на "пазарната икономика" в България- едни правят, каквото си поискат и няма санкции, други не нарушават закона, но ги натискат и спират работата им, за да бъдат лесна плячка на "национализатори" и приватизатори. Въпреки включването на министъра, куп депутати и правилни експерти, вече стана ясно ,че в автобуса на фирмата е имало стара тахошайба, че шофьорът е карал без почивка повече от 18 часа, че е заспал поради тази причина на волана.
Само по щастлива случайност няма загинали. Въпросът е обаче-при неминуемия следващ инцидент дали тази случайност ще сработи?
Георги Александров
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads