2|
6483
|13.03.2018
НАРОДЕН ГЛАС
Владимир Тодоров за Фрог: Държавата електронно да следи обучението на шофьорите
Тази и други превантивни мярки срещу нарастването на катастрофите, при които загиват все повече пешеходци у нас, предложи в свой коментар пред „Фрог нюз” председателят на Българска асоциацията на загиналите в катастрофи Владимир Тодоров.
Нарастването на броя на загиналите пешеходци, вследствие на катастрофи, се дължи на ниската събираемост на глобите от нарушителите, които вече са по няколко хиляди лева. Реално обаче постъпленията от тях в хазната са малко. Това създава чувство за безнаказаност у пътните хулигани. Има хора с по 30-40-50 акта, с по 25 000 – 30 000 лева, наложени наказания, но те не са платени.
Друг много сериозен проблем е, че местните власти не полагат усилия да подобрят инфраструктурата, която е основен фактор за спасяване на човешките животи. В София например се правят надигнати пешеходни пътеки и т.нар. „легнали полицаи”, в резултат на което по-миналата година няма нито един загинал пешеходец. За съжаление в останалите български градове не се строят никакви препяствени съоръжения. По селата няма тротоари, няма осветление, няма пешеходни пътеки, а прегазените са предимно възрастни хора. Също така няма никакви ограничители на скоростта, каквито сме виждали навсякъде в чужбина. Инфраструктурата ни е безумно лоша за пешеходците.
Вече втора година ние настояваме в патрулките да се сложат посттерминални устройства. Това ще улесни проверяващите, когато спрат нарушител с повече неплатени глоби. Сега те му вземат книжката, а ще е значително по-ефективно той да може да си плаща на място и да не се оправдава, че няма достатъчно пари в брой.
Сериозен проблем е и липсата на система, която да санкционира ефективно чуждите граждани. Те знаят това и се възползват от нашенските недостатъци. Ако трябва да бъде глобен един турски тираджия например, то пътна полиция трябва да го свали от пътя, да го закара примерно в Ихтиман, да му намерят преводач, да му съставят акт, да му направят наказателно постановление, което отново да му бъде преведено и, ако той пожелае, може евентуално да плати глобата. Пътните полицаи въобще не си губят времето да спират чужденци да ги глобяват и те си карат абсолютно арогантно.
И накрая ще припомня, че по закон младите шофьори трябва да имат по 31 часа за обучение. За съжаление обаче в различните частни школи се правят от по не повече от 15 часа. Целта на организаторите е да пестят, но това е за сметка на цялото ни общество. Говорим за един изключително сив сектор, в който съществуват автошколи, които рекламират шофьорски курсове за по 250 лв. Смятам, че е важно държавата да въведе електронна система за наблюдение на кормуването в тези школи. Някой да е виждал курсисти да се обучават на магистрала? Никой.
Записа Аделина Делийска
Друг много сериозен проблем е, че местните власти не полагат усилия да подобрят инфраструктурата, която е основен фактор за спасяване на човешките животи. В София например се правят надигнати пешеходни пътеки и т.нар. „легнали полицаи”, в резултат на което по-миналата година няма нито един загинал пешеходец. За съжаление в останалите български градове не се строят никакви препяствени съоръжения. По селата няма тротоари, няма осветление, няма пешеходни пътеки, а прегазените са предимно възрастни хора. Също така няма никакви ограничители на скоростта, каквито сме виждали навсякъде в чужбина. Инфраструктурата ни е безумно лоша за пешеходците.
Вече втора година ние настояваме в патрулките да се сложат посттерминални устройства. Това ще улесни проверяващите, когато спрат нарушител с повече неплатени глоби. Сега те му вземат книжката, а ще е значително по-ефективно той да може да си плаща на място и да не се оправдава, че няма достатъчно пари в брой.
Сериозен проблем е и липсата на система, която да санкционира ефективно чуждите граждани. Те знаят това и се възползват от нашенските недостатъци. Ако трябва да бъде глобен един турски тираджия например, то пътна полиция трябва да го свали от пътя, да го закара примерно в Ихтиман, да му намерят преводач, да му съставят акт, да му направят наказателно постановление, което отново да му бъде преведено и, ако той пожелае, може евентуално да плати глобата. Пътните полицаи въобще не си губят времето да спират чужденци да ги глобяват и те си карат абсолютно арогантно.
И накрая ще припомня, че по закон младите шофьори трябва да имат по 31 часа за обучение. За съжаление обаче в различните частни школи се правят от по не повече от 15 часа. Целта на организаторите е да пестят, но това е за сметка на цялото ни общество. Говорим за един изключително сив сектор, в който съществуват автошколи, които рекламират шофьорски курсове за по 250 лв. Смятам, че е важно държавата да въведе електронна система за наблюдение на кормуването в тези школи. Някой да е виждал курсисти да се обучават на магистрала? Никой.
Записа Аделина Делийска
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads