Кольо Босия пред Фрог: За 6 месеца в ДАИ са продадени 190 книжки на неграмотни хора
- Г- н Колев, стигна ли информацията за черния пазар на шофьорски книжки до ушите на политиците ни?
- Да, по случая беше информиран Слави Бинев, докато беше още в Европараламента. Той обеща, че ще сезира всички компетентни български и европейски органи. Каза, че сигналите за корупция в ДАИ и последвалото разследване № 4173 от 2011 г. по описа на ВКП е направено по безобразен начин. Защо, обаче след това той се отказа и не довърши нещата? Защо не се срещна с държавния служител, който след като изнесе данните за корупция, беше уволнен? Нали той първи даде сигнал до ЕК с молба да разпореди проверка. Допускам, че на базата на въпросната проверка беше арестуван изпълнителния директор на агенцията Валентин Божков. Същият държавен служител благодари на Слави Бинев, а той от своя страна тогава върна отговор, в който казва: „Да, радвам се, че съм помогнал. Винаги ще бъда на ваше разположение”. Защо нито един компетентен орган не се срещна досега с този държавен служител. Какъв знак дават политиците към всички хора, които с очите си виждат корупцията?! По подадените сигнали посолството на Германия разпорежда проверка, евродепутат разпорежда проверка, 6 евродепутати от различни държави разпореждат проверка, двама главни прокурори разпореждат проверка, а този същият служител е преследван, мачкан и уволняван. За какво ви говори това?!
- А какво става с проверките?
- Отговор до жалбоподателят няма. Той не е получил нито ред от извършените проверки. Затова съм решил да направя запитване до всички инстанции, които са разпоредили тези проверки, за да видя какво се е случило с жалбата . Ще го направя по Закона за „Достъп до обществена информация”. Знам предварително, че няма да ми ги дадат, знам, че дори няма да ми отговорят. Само, че аз разполагам с едно много силно средство- административния съд. Така, че рано или късно резултатът от тези проверки ще си ги получа чрез съда. След това ще ги публикувам, за да се знае за какво става дума. Ще се види как проверяващите са си свършили работата и дали не са прикрили нещо. Ако те не са ги прикрили, значи това са сторили началниците им. Не мога да оставя една политическа класа, която разполага с огромна администрация, включително и със съдебната система, да се подиграва с българите.
- Искате да кажете, че никой не се е застъпил за служителя, който е изнесъл информацията за черния пазар за книжки, така ли?
- Случи се нещо много странно. Той беше два пъти защитаван от трибуната на парламента от Сергей Станишев - на 8.10.2010 г. и 21.01. 2011 г. Изобщо не бързайте да си правите някакви прибързани изводи, защото ще разберете как по-нататък се развиха нещата. През цялото време функционери на БСП го взимаха с джипове, включително и от бившия министър Мутафчиев, за да се искат сведения за корупционните схеми, организирани тогава от министъра на ГЕРБ. След като БСП спечели властта и беше съставено правителство, същият този служител информира Пламен Орешарки, в качеството му на министър-председател и председателя на НС Михаил Миков. Те научиха, че за черния пазар на книжки се води 3-годишно разследване срещу бивши министри на транспорта и негови заместници, както и срещу цялото ръководство на ДАИ. След два дни този служител беше освободен и то с мотив, че изнася данни за корупция. От трибуната на НС депутат от БСП каза, че министър Цветков е корумпиран. Репликата беше : „Защо го уволнихте, г-н Цветков, защото това е човекът, който ви изнесе корупционните схеми!? Вие сте уволнили този човек, защото сте усвоил корупционните схеми”. Два дни след като БСП взеха властта, този служител беше отново уволнен от БСП. За управляващите няма никакво значение има или няма корупция. Те се интересуват от това как да пренасочат паричните потоци от едните към другите. Тук не говорим за много партии, а за много части от една и съща партия, защото всички действат по абсолютно еднакъв начин. От трибуната на НС тогава депутатът Ивайло Московски, сега министър на транспорта, зададе въпрос на Данаил Папазов, тогавашен министър: „ Защо след като се говори от шефа на ДАИ Димитър Ганев, че има масова корупция, не се ли прави това, за да се извадят изпитите от държавата и защо една дама, която отговаря пряко за шофьорските изпити, все още е на своя пост? Защо всички уличени 19 изпитващи, които са продали за 6 месеца 190 шофьорски книжки за товарни, леки автомобили и автобуси, 15 от тях продължават да провеждат изпити?”
- А как се казва дамата, която казвате, че Московски е визирал в изказването си пред парламента?
- Славка Андреева се казва жената, която се занимава с изпитващите. След всички тези скандали-освободен министър, зам.-министър, цяло ръководство на ДАИ, защо тази жена продължава да изпълнява тази функция, след като пряко отговоря за изпитите и защо продължава да бъде важен фактор в агенцията? Основните корупцоинни схеми минаваха през издаването на шофьорски книжки. Защо посолството на Германия трябва да сезира български институции за схемите, а сигналът на държавният служител да потъва в нищото?! Как можем да очакваме добър доклад от ЕК за страната ни, след като за всички корупционни афери са сезирани 6 евродепутата? Как ще ни приемат в Шенген при това положение, след като ние „създаваме” убийци, които да убиват хора на пътя.
- Защо не се обърнахте към премиера Бойко Борисов, за да го информирате за случващото се в ДАИ?
- И той знае всичко. На 13. 07.2010 г. двама служители на ДАИ-Иво Кръстев и Кънчо Димитров са били приети в Банкя от началника на парламентарната група на ГЕРБ Красимир Велчев. Срещата е била в рамките на половин час и те са му показали документи, доказващи незаконната продажба на книжки. Щом чул това репликата на г-н Велчев е била: „Те са престъпници, веднага ще бъде уведомен Бойко Борисов”. След два дни секретарката на Велчев се обадила на Кънчо Димитров и казала: „Бойко Борисов е разпоредил на Цветан Цветанов незабавно разследване на ГДНП. И действително започнало разследване под № 18229 от 2010 г. То било по разпореждане лично на Борисов и Цветанов. В същото време служителят, който подаде сигнала, беше пак отстранен с мотив-подава сигнали за корупция до държавна институция. Защо се разпорежда проверка срещу министър на ГЕРБ, а в същото време уволняват дисциплинарно служителят, дал сигнал срещу въпросния министър. Двамата служители правят среща отново с Красимир Велчев през ноември, за да му съобщят, че Иво Кръстев е освободен с този мотив. Щом чува това Велчев казва: „Това е невъзможно”. От този момент от него ни вопъл, ни стон. И всичко приключи. Красимир Велчев има отношение към транспортното министерство, защото той е бил последния партиен секретар на БГА „Балкан”.
- Има ли надежда истината да излезе наяве?
- Ако се извърши смяна на цялата система. Това разследване трябва да излезе на бял свят, защото то касае живота на всички ни. Когато се види по какъв начин е направено това разследване, ще се разбере какво се случва в страната ни и всеки ще вземе мерки лично да предпази детето си. Никой не е изпитал ужаса, освен тези, чийто деца са загинали на улицата. Когато това се случи, за родителя света свършва. Как може да вземеш пари на слабограмотен за книжка, като знаеш, че от това нещо следва убийство. Неграмотните, които взимат книжки първо се учат да карат по селата. След една-две години ще дойдат в София, а после ще заминат за Европа. Сега още се учат да включват скоростите. Истината за разследването трябва да излезе, а не да се събират по 20-30 души, да палят свещи и да отбелязват откриването на поредната пешеходна пътека. Защо уличените в корупция, които са попълвали с чертички и точки листовките, продължават да провеждат изпити? Те са уличени публично в корупция от директор на ДАИ. Казано е - всички 19 изпитващи са участвали в корупция. Някой от тези 19 подаде ли жалба, че е наклеветен или неправомерно обвинен? Всички мълчат, значи са наясно с вината си. Вдигна се за малко патардия и се приключи. У нас всичко свършва за три дни. Защо журналистите трябва да реагират едва, когато бъде сгазено поредното дете? Никой не казва истината. Скоро прочетох едно интервю на Бойко Борисов, който казва ,че правосъдната система трябва сама да се регулира. Това за мен е голяма глупост, защото в Конституцията е казано кой прави законите. Ако оставим бледите спирохети сами да решат, че повече няма да създават сифилис, а ще се превърнат в лактобацилус булгарикус и ще подквасват прясното млякото, значи ние сме най-големите идиоти не само на Земята, но и в Космоса. В транспортното министерство нещата не стоят по-различно.
Вижте първата част от интервюто на Николай Колев-Босия за корупцията в ДАИ.
Сигналът за корупция в ДАИ до шестимата депутати от Европарламента.
Моля, подкрепете ни.