Властта пак даде рамо на братя Домусчиеви
Той предвижда пълна интеграция между морския и жп транспорта, както и значително увеличаване на възможностите на българското пристанище.
„БМФ Порт Бургас” е еднолична собственост на „Адванс Пропъртис“ ООД, което пък е притежание на Георги и Кирил Домусчиеви. БМФ Порт Бургас е концесионер на пристанищни терминали „Бургас Изток – 2” и „Бургас Запад” и вече успешно приключи дейностите по европейски проект „От Изток към Запад, пише Банкеръ.
Чрез него се осигурява достъп до Коридор ОИС (Транспортен коридор "Ориент -Източно-средиземноморски") през централното пристанище на Бургас.
В рамките на проекта са били изпълнени предпроектни проучвания и е бил изготвен идеен и технически проект за доизграждане на пристанищната инфраструктура и на железопътните връзки, стана ясно преди дни. Той е с индикативна стойност 2 670 000 евро. От тях 85 % - 2 269 500 са отпуснати по „Механизъм за свързване на Европа“ (МСЕ), сектор „Транспорт” като безвъзмездна финансова помощ.
Изграждането на новата модерна пристанищна инфраструктура отговаря на плановете на “БМФ Порт Бургас“ ЕАД да увеличи товаропотока, да доближи обхвата и качеството на услугата в бургаския порт до тези в най-значимите пристанища в Европа и да го впише в основната транспортна мрежа на Европейския съюз, съобщиха от дружеството.Чрез осъществяването на проекта се цели да бъде подобрена достъпността до източноевропейските пазари, както и взаимовръзката между морския и ж.п. транспорт
Реализираните от „БМФ Порт Бургас“ ЕАД дейности по проекта могат да бъдат разделени на две части, стана ясно по време на церемонията при старта му. В частта, която определя бъдещото развитие на Терминал „Бургас Изток – 2”, са извършени предпроектни проучвания и са изготвени идеен и технически проект за доизграждане на кейовата стена на 33 корабно място и удължаване на съществуващите коловози (изграждане на ж.п. връзка) на пристанищния терминал във връзка с обособяването на площадка за обработка и съхранение на генерални товари и контейнери. Целта е пристанището да има възможност да обработва кораби с дължина до 230 м и ширина до 40 м, а също до 120 000 тона дедуейт и газене до 14.6 м. Към момента в българските пристанища липсват условия за обработка на кораби от такъв мащаб, което налага ако не се променят условията трафикът да се пренасочва към други страни.
Втората част на проекта засяга развитието на пристанищен терминал „Бургас Запад”. Извършени са предпроектни проучвания, изготвени са идеен и технически проект за доизграждане на кейовата стена. Предвидено е създаването на четири нови корабни места с обща дължина 810 м и максимално допустимо газене 15.5 метра. По този начин пристанищният оператор ще може да се впише в най-съвременните стандарти за обработка и превоз на товари и да приложи най-съвременни технологии..
От своя страна Държавно предприятие „Национална компания “Железопътна инфраструктура“ е изготвило технически проект за рехабилитация на част от коловозното развитие, свързващо пристанищния терминал „Бургас Изток - 2“ с ж.п. гара „Владимир Павлов“. По този начин маневрирането на композиции с товари от и към пристанището ще бъде значително улеснено, категорични са участниците в изпълнението на проекта.
Моля, подкрепете ни.