Реклама / Ads
2| 2740 |03.07.2025 ПОЛИТИКА

Все повече търговци изписват цените и в евро. Нова практика, стари правила за прозрачност

.
Все повече търговци у нас започват да изписват цените на стоки и услуги както в лева, така и в евро – мярка, която към момента е напълно доброволна, но цели да улесни потребителите в подготовката за въвеждането на еврото. Комисията за защита на потребителите (КЗП) предупреди търговците, които вече посочват цените си и в левове, и в евро, да го правят така че да не заблуждават хората.
 

Според сигнали, подадени от граждани чрез сайта и горещата линия на Комисията за защита на потребителите (КЗП), в някои случаи двойното обозначаване на цените създава объркване. Причината често е в неясното оформление – шрифтът, с който са изписани „лев“ и „евро“, е твърде малък или неразличим.







Експерти напомнят, че добрата търговска практика изисква цените да бъдат ясно видими, четливи и разбираеми. Изписването на наименованията на валутите трябва да бъде достатъчно отчетливо, за да не подвежда потребителите относно сумата, която дължат при плащане.

 

Важно е и превалутирането да се извършва коректно, въз основа на фиксирания курс между лева и еврото. Всяко несъответствие може да бъде възприето като заблуждаваща информация и да доведе до санкции.

 

Очакванията са, че с напредването на процеса по еврозоната подобни практики ще стават все по-разпространени, но засега акцентът остава върху прозрачността и ясната комуникация с клиентите.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 8| 15351 |02.07.2025 Рюте осмя Лавров, който предсказа „разпадането“ на НАТО . 5| 3857 |30.06.2025 Държавите от еврозоната решават дали курсът лев-евро да остане същият . 2| 18062 |30.06.2025 Сенатор Греъм обяви приемането на санкциите срещу Русия през юли . 7| 3806 |27.06.2025 Развален телефон за цените – властта уплаши купувачите, а не спекулантите

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads