0|
5979
|22.11.2009
СВЯТ
Седемте най-неуспешни промоции в света
Прочетете за най-несполучливите идеи на “експерти” по маркетинг от компании като Макдоналдс, KFC, Sony и Дженерал Мотърс.
1. За да направи промоция на анимационния филм Aqua Teen Hunger Force, телевизионната компания Cartoon Network наема експертите Шон Стивънс и Питър Бердовски, които решават да инсталират електронни дисплеи с изображения на различни герои от филма на централни места в няколко големи градове на САЩ. В Бостън, обаче, местното население взима дисплеите за експлозиви, поради което властите затварят основните пътни артерии и мостове. Стивънс и Бердовски са арестувани. Вместо да се извинят за недоразумението по време на пресконференцията след ареста, двамата умници започват да обсъждат странни прически от 70-те години и утежняват гафа.
2. Макдоналдс прави промоция в Япония, където техни клиенти могат да спечелят mp3 плеър. Те раздават около 10 000 mp3-ки, всяка с 10 безплатни песни заразени с... троянски кон. Естествено, налага се да върнат партидата. Това е най-големия им гаф откакто пуснаха сандвича Arch Deluxe в търговската мрежа. Той се водеше диетичен, но енергийното му съдържание е равностойно на около 10 баници.
3. Компанията за безалкохолни напитки Снепъл решава да влезе в книгата на Гинес, като произведе най-голямата ледена близалка в света. Гениалната идея им хрумва в средата на юни. В момента, в който я разтоварват от камиона потича мощна разтопена киви-ягодова субстанция и залива централния площад на Ню Йорк Сити за ужас на санитарните власти. Нанесена е лека телесна повреда на няколко души, които явно бягат бавно. По-лошото е, че 8-метровата близалка е трябвало да стои изправена, за да бъде обявена за рекорд.
4. Компанията за защита срещу измами Лайфлок е толкова уверена в себе си, че изпълнителния директор Тод Дейвис прави национална реклама, в която записва своя единен граждански номер на вратата на кола и провокира измамниците да се пробват. Което и правят. Над 25 души взимат номера, като един от тях успява да изтегли заем от 500 долара от името на Дейвис. Лайфлок не пада духом, а уверява, че един-единствен случай на кражба на самоличност не е толкова зле за цяла национална кампания. Все пак от компанията съветват да не правиш бащиното име на майка си публично достояние.
5. Жертвоприношението на Sony. Световната компания прави промоция на компютърната игра God of War II като организира гала вечеря в Атина. В тон с варварските елементи на играта служителите на Sony вкарват умряла коза в залата и приканват присъстващите да хапнат чревца, разбира се фалшиви. Тези, които не са уважили необичайното събитие могат да видят графични снимки в официалното списание на Sony. В крайна сметка компанията изтегля списанията от търговската мрежа, но не и преди всички медии да ги оплюят.
6. Три години преди да обяви банкрут Дженерал Мотърс даде принос към световното кино. По аналогия на YouTube компанията създава сайт, на който потребителите могат да качат кратки филмчета-реклами за модела Шевролет Тахоу SUV. Явно от Дженерал Мотърс не са били много наясно с имиджа на компанията. На сайта изобилстват критични филмчета за глобалното затопляне, войната в Ирак и най-вече недостатъците на колата. Минава цял месец преди от Дж.М да се усетят.
7. KFC и Пепси подценяват популярността на своите продукти. KFC обявява промоция с безплатен обяд, но не успява да смогне на клиентелата. Пред ресторантите се вият опашки като за хляб и кисело мляко по соц.-време. Изгладнелите клиенти отказват да си тръгнат и почват да трошат навред. Пепси прави подобна промоция с безплатни билети за бейзболен мач на популярния отбор Янките. Когато феновете научават, че билетите са свършили проявяват разбиране и си тръгват. Майтап бе! Вдигат се на бунт и започват да изливат Пепси в знак на протест.
2. Макдоналдс прави промоция в Япония, където техни клиенти могат да спечелят mp3 плеър. Те раздават около 10 000 mp3-ки, всяка с 10 безплатни песни заразени с... троянски кон. Естествено, налага се да върнат партидата. Това е най-големия им гаф откакто пуснаха сандвича Arch Deluxe в търговската мрежа. Той се водеше диетичен, но енергийното му съдържание е равностойно на около 10 баници.
3. Компанията за безалкохолни напитки Снепъл решава да влезе в книгата на Гинес, като произведе най-голямата ледена близалка в света. Гениалната идея им хрумва в средата на юни. В момента, в който я разтоварват от камиона потича мощна разтопена киви-ягодова субстанция и залива централния площад на Ню Йорк Сити за ужас на санитарните власти. Нанесена е лека телесна повреда на няколко души, които явно бягат бавно. По-лошото е, че 8-метровата близалка е трябвало да стои изправена, за да бъде обявена за рекорд.
4. Компанията за защита срещу измами Лайфлок е толкова уверена в себе си, че изпълнителния директор Тод Дейвис прави национална реклама, в която записва своя единен граждански номер на вратата на кола и провокира измамниците да се пробват. Което и правят. Над 25 души взимат номера, като един от тях успява да изтегли заем от 500 долара от името на Дейвис. Лайфлок не пада духом, а уверява, че един-единствен случай на кражба на самоличност не е толкова зле за цяла национална кампания. Все пак от компанията съветват да не правиш бащиното име на майка си публично достояние.
5. Жертвоприношението на Sony. Световната компания прави промоция на компютърната игра God of War II като организира гала вечеря в Атина. В тон с варварските елементи на играта служителите на Sony вкарват умряла коза в залата и приканват присъстващите да хапнат чревца, разбира се фалшиви. Тези, които не са уважили необичайното събитие могат да видят графични снимки в официалното списание на Sony. В крайна сметка компанията изтегля списанията от търговската мрежа, но не и преди всички медии да ги оплюят.
6. Три години преди да обяви банкрут Дженерал Мотърс даде принос към световното кино. По аналогия на YouTube компанията създава сайт, на който потребителите могат да качат кратки филмчета-реклами за модела Шевролет Тахоу SUV. Явно от Дженерал Мотърс не са били много наясно с имиджа на компанията. На сайта изобилстват критични филмчета за глобалното затопляне, войната в Ирак и най-вече недостатъците на колата. Минава цял месец преди от Дж.М да се усетят.
7. KFC и Пепси подценяват популярността на своите продукти. KFC обявява промоция с безплатен обяд, но не успява да смогне на клиентелата. Пред ресторантите се вият опашки като за хляб и кисело мляко по соц.-време. Изгладнелите клиенти отказват да си тръгнат и почват да трошат навред. Пепси прави подобна промоция с безплатни билети за бейзболен мач на популярния отбор Янките. Когато феновете научават, че билетите са свършили проявяват разбиране и си тръгват. Майтап бе! Вдигат се на бунт и започват да изливат Пепси в знак на протест.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads