Австрийци се надпреварвали за дунавските ни пристанища
В резултат от нея към 200 австрийски компании заявили интерес към нашата страна за инвестиране в транспорта. Особен интерес имало към дунавските пристанища, скоро щели да бъдат отворени процедури за концесия както на отделни терминали, така и на цели пристанища. Австрия е една от водещите страни в развитието на бизнеса по Дунав, те имат много опит и след постигането на концесионните договори, вярвам, че бизнесът по българското дунавско крайбрежие ще придобие нов, позитивен вид, осведоми Московски.
Интерес за концесия на летищата в Пловдив и в София обаче засега нямало. Целта била летище София да стане силно регионално летище и в тази посока щяло да се търси инвеститор.
БДЖ се води към оздравяване и укрепване, категоричен бе Московски, който напомни, че компанията била докарана до умишлен фалит. Ако някой е фалирал компанията, това е било преди нас, а сега имаме план, съгласуван с министър Дянков, за преструктуриране на задълженията на БДЖ. Беше ясно, че няма как да платим 750 млн. лв. накуп през следващата година, затова компанията ще си преструктурира задълженията, което може да стане с допълнително финансиране, паралелно с всички реформи, обясни министърът.
До Нова година не се очаква съществена промяна в цените на влаковите билети, но конкретният финансов анализ през октомври, щял да оформи окончателното становище за цените на жп превозите.
Моля, подкрепете ни.