0|
6200
|26.02.2010
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Държавата омекна за "Тракия"
Държавата смекчава условията към кандидатите за магистрала "Тракия" от Нова Загора до Ямбол, като поема част от риска, обяви зам. строителният министър Георги Прегьов.
Конкурсът за лот 3 бе обявен вчера. Промяната е продиктувана от разликата в офертите за отсечката между Стара и Нова Загора. Заради различното калкулиране на евентуални проблеми цените бяха от 137 млн. до 373,6 млн. евро.
Прехвърлянето на риска изцяло върху изпълнителя води до разсейване на ценовите предложения, обясни Прегьов. Той даде пример, че държавата ще поеме риска за геоложките проучвания, както и при несъответствие на техническата инфраструктура на кадастралната карта. Това се очаква да позволи на кандидатите да предложат по-ниски цени. Останалата част от изискванията остават - фиксирани цена и срок за изпълнение, сурови неустойки.
Кандидатите отново трябва да имат 200 млн. лв. приходи през последните 3 г. и кредитна линия над 20 млн. Срокът за офертите е 26 април.
Бюджетът за участъка от 35,6 км е 3 млн. евро на километър. Срокът за изпълнение - 25 месеца.
От пътния бранш очакват, че съставът на кандидатите няма да се различава от подалите оферти при първата процедура. Вчера шефът на пътната агенция Божидар Йотов подписа решението, с което обединение "Магистрала Трейс" е избрано да строи между Стара и Нова Загора. Цените на отстранените кандидати няма да бъдат обявени. От решението на пътната агенция стана ясно, че пропуските им са от липса на оригинал на банковата гаранция до несъответствия в графиците. През следващите 10 дни решението може да се обжалва. Според запознати срещу него ще протестира австрийският кандидат. От "Холдинг Пътища" пък приветстваха избора.
Първата копка ще е на 3 май, каза строителният министър Росен Плевнелиев. Строителството на "Тракия" ще открие 9 хил. работни места.
Прехвърлянето на риска изцяло върху изпълнителя води до разсейване на ценовите предложения, обясни Прегьов. Той даде пример, че държавата ще поеме риска за геоложките проучвания, както и при несъответствие на техническата инфраструктура на кадастралната карта. Това се очаква да позволи на кандидатите да предложат по-ниски цени. Останалата част от изискванията остават - фиксирани цена и срок за изпълнение, сурови неустойки.
Кандидатите отново трябва да имат 200 млн. лв. приходи през последните 3 г. и кредитна линия над 20 млн. Срокът за офертите е 26 април.
Бюджетът за участъка от 35,6 км е 3 млн. евро на километър. Срокът за изпълнение - 25 месеца.
От пътния бранш очакват, че съставът на кандидатите няма да се различава от подалите оферти при първата процедура. Вчера шефът на пътната агенция Божидар Йотов подписа решението, с което обединение "Магистрала Трейс" е избрано да строи между Стара и Нова Загора. Цените на отстранените кандидати няма да бъдат обявени. От решението на пътната агенция стана ясно, че пропуските им са от липса на оригинал на банковата гаранция до несъответствия в графиците. През следващите 10 дни решението може да се обжалва. Според запознати срещу него ще протестира австрийският кандидат. От "Холдинг Пътища" пък приветстваха избора.
Първата копка ще е на 3 май, каза строителният министър Росен Плевнелиев. Строителството на "Тракия" ще открие 9 хил. работни места.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads