Реклама / Ads
7| 6339 |07.09.2012 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Летният сезон: труден, но успешен

.
Приходите на хотелиерите нараснали, но с по-малки темпове заради промоциите, които дават на туристите. Повечето от хотелиерите вече подписали договори с туроператорите за следващия сезон.
 

Летният туристически сезон през 2012 година беше труден за туристическия бранш, но постигна положителни резултати, каза по БТВ Стоян Маринов, зам.-председател на туристическа камара.
 

„Върнахме се към успешната 2008 година,” посочи Маринов и добави, че от разговорите си с хотелиери знае, че те са отчели ръст на нощувките. Приходите им също са нараснали, но с по-малки темпове заради промоциите, които дават на туристите. Повечето от хотелиерите вече подписаха договори с туроператорите за следващия сезон. Очакванията са той да бъде по-добър от сегашния, каза представителят на туристическия бранш.

 

По думите на Стоян Маринов винаги инциденти, като атентата в Бургас, се отразяват на имиджа на страната, като туристическа дестинация. „Загубихме няколко хиляди израелски туристи, но броят им бързо ще се възстанови.” Фалитът на руските туроператори е засегнал по-скоро реномето на чуждите фирми, изпращащи у нас туристи, смята Маринов.

Цените на туристическите услуги падат драстично след края на сезона, отбеляза Стоян Маринов. Край Варна чадърите вече струват 1 лев.

 

По-малко смъртни случаи на море, но по-тежък сезон за спасителите по Северното Черноморие. Тази година имаше силно вълнение и след това мъртво течение, което продължи много дълго. Проблем нямаше да има обаче, ако плажуващите спазваха флаговата сигнализация. Спасителите за пореден път настояват да се въведат солени глоби, както е в другите държави. Трима българи и един чужденец - такава е черната статистика на Водноспасителната служба този сезон. Всички те обаче са се удавили или на неохраняеми плажове или са влизали в морето вечерта.
 

Сезон 2012 ще се запомни с поредните фалити на руски туроператори. Това генерира загуби за хотелиерите. „Вече втори сезон сме изненадани от туроператори, които не заплащат услугите, които са ползвали,” каза Лазко Жарданов, управител на хотел. „Това са едни загуби, които не са само от този сезон, а са натрупвани загуби от минали сезони, които ние очаквахме да ги покрием.”
 

Родните туроператори пък загубиха над 3 милиона евро заради фалита на руските фирми. Задължителните застраховки, които имат нашите агенции защитават само правата на българските туристи изпратени в чужбина. За това предлагат да се разграничи дейността на фирмите у нас на входящ, изходящ и вътрешен туризъм. „По този начин можем да обособим самите застраховки в различните видове туроператорска дейност и да осигурим възможността на нашите доставчици, ако изпаднем в такава ситуация да бъдат удовлетворени със сумите, които ние им дължим на тях,” обясни Донка Соколова, председател на Управителния съвет на Българската асоциация на туристическите агенции.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 6204 |11.01.2008 Конгресният туризъм - труден, но сладък бизнес . 0| 5028 |11.01.2008 Конгресният туризъм - труден, но сладък бизнес . 0| 5199 |11.01.2008 Конгресният туризъм - труден, но сладък бизнес

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads