14|
5580
|17.06.2011
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Мафия в парламента създава транспортния хаос
Зверската катастрофа, при която загинаха 8 души на АМ “Тракия”, бе водеща по всички национални телевизии. Вече се лансира и нова версия – че е възможно дупка в асфалта да е причината за обръщането на автобуса.
По ТВ 7 новият транспортен министър Московски коментира, че е необходимо незабавно да се пристъпи към ясни законодателни промени и създаване на нови правила, като отоговорност за това трябва да поемат парламентът и депутатите. Ако те не променят закона, няма как да очакваме да намалеят произшествията на пътя.
Това е голямата вина на всички български парламенти през последните 20 години. Този парламент поне показа, че може да реже глави, а в предишния бяха мафиоти, обвини депутатите директно водещият на “Бодилник” Николай Бареков.
Министър Московски обяви, че още следващата седмица започва да се разглежда темата за нови транспортни схеми. Само ако се изградят ясни правила, маршрутките няма да се състезават по улиците, а автобусните спирки ще са ясни и конкретни, не според желанието на шофьора и на пътника.
Министърът съобщи още, че строгите проверки на училищните превозвачи и автобусите им са дали добър резултат. За последните 6 месеца има съставени само 4 акта на некоректни фирми, транспортиращи ученици. Електронните листовки пък, които министерството на транспорта ще въведе за кандидат шофьорите, ще спрат корупцията и ще завишат обективността при издавеното на шовьорски книжки.
Министърът отчете, че търсят европейски средства и за изграждане на учебни полигони за обучение на младите шофьори, защото засега изпитите минават на теория, а практиката е крайно недостатъчна.
По БНТ бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев обвини настоящото правителство, че не е успяло да въведе разработената система за контрол на превозите, обхващаща сервизите и транспортните фирми. През 2009 г. тя е била пред стартиране, но и до днес той няма обяснение защо не е заработила.
По горещата тема се включиха и собственици на фирми за превоз. Те са категорично, че съвестта и самоконтрола са най-важни за сигурността на пътниците.
Според тях понятието стар автобус е доста разтегливо. Напромер, машина произведена извън ЕС след 5-тата година не била годна за употреба. Но тези, които излизат например от заводите на Германия и след 10 година били в отлично състояние.
Те са категорични, че автобусният парк на софийските превозвачи е до 5 години, а старите коли били проблем в провинцията. Пропускала се и важната тема, че конкурсите на превоз на пътници се организират от общините, а там не се спазвали изискванията за възраст, системи за сигурност и екологично. Подписвали се договори с малки, съмнителни фирми и така де факто липсвал контрол от страна на министерството. Това пък са предпоставки за инциденти и жертви на пътя, убедени са превозвачите.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads