2|
6953
|26.02.2011
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Минералната вода е нашето богатство
България е на второ място в света по ресурс на минерални води, стана ясно от изследване на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, представено на семинар в Хисаря. 8 милиарда лева са инвестициите в сектора през последните 5 години.
България е втора в света по ресурс на минерални води след Исландия. На територията на страната има над 600 водоизточника, дебитът им е над 5000 литра за секунда, се подчерта на комуникационната кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България, която се осъществява по ОП "Регионално развитие".
По думите на д-р Димитър Благов , специалиста в областта на балнеологията и рахибилитацията, този фактор, заедно с ценните природни ресурси и специфичния климат в страната, са предпоставка за сериозен инвеститорски интерес към изграждането на балнео и СПА центрове. Той обясни, че начинът България да има 100% оползотворяване на богатствата си, е медицината и уелнес структурата да се обединят.
"Не можеш да правиш СПА комплекс без да имаш в него специалисти по рехабилитация и физиотерапия," коментира още той и подчерта, че най-опасно за българските СПА центрове е анкетирането.
"Всеки чужденец, изпратен в български уелнес център, при завръщането си в родината, бива анкетиран . И ако над 10 процента от всички анкети са с отрицателно мнение за комплекса, то той незабавно отпада от системата," обясни Благов.
Според него основните проблеми, които трябва да се елиминират, за да има успешно развитие българският СПА туризъм, на първо място е огромната липса на кадри в сектора, причината за което Благов обясни с желанието на тези специалисти за реализация в чужбина поради ниската платеност в нашата страна.
Като друг голям проблем Благов посочи, че огромна част от новопостроените уелнес и СПА комплекси са адресирани към потребителите, които ще си платят кеш. По думите му елементът на кешовото плащане в медицината е едва 20 процента и е абсолютна грешка в България да се разделят медицина и СПА туризъм.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads