Московски: Приватизираме товарни превози
Той декларира ясната воля на дружеството да се освободи от всички нерентабилни и губещи дейности. Московски изрази убеденост, че до напрежение и стачка в железниците няма да се стигне. Но потвърди, че ще има оптимизация на персонала.
Оптимизация означава намаление на разходите и получаване на максимални приходи, обясни министърът.
По думите му сега в БДЖ работели 13 хил. души, но хората, които оперативно са свързани с управлението на железниците, няма да подлежат на съкращение. На този етап все още не било пресметнато колко души трябва да бъдат освободени, но уволнения по телефоните нямало да има, гарантира Московски.
Според него дружеството сега имало натрупани 800 млн. задължения. 300 млн. от тях са към немски фонд за закупуването на влаковете Сименс, 200 млн. са към банки, 100 млн. са към доставчици и още 100 млн. към инфрастуктурата.
Ако не оптимизираме разходите, няма как да покрием дълговете, категоричен бе министър Московски.
Моля, подкрепете ни.