МРРБ ще инвестира над 100 млн. лв. за екоавтобуси в 40 български общини
Въвеждането на устойчива градска мобилност цели да насърчи използването на планове за устойчива градска мобилност, интегрирани в териториалните стратегии за развитие на регионите за планиране от ниво NUTS 2 и в плановете за развитие на общините.
Процедурата е пилотна схема в подкрепа на реформата за устойчива градска мобилност, която въвежда изискване за съответствие на мерките за развитие на градския транспорт (включително междуселищния) в общините с планове за устойчива градска мобилност. Предвижда се доставка на 68 нови превозни средства с нулеви емисии (автобуси/тролейбуси), изграждане на нови 27 зарядни станции за нуждите на обществения транспорт и разработване и въвеждане на 10 интелигентни транспортни системи (ИТС) и интегрирани цифрови решения за подобряване на ефикасността и ефективността на обществения транспорт. Със средства от програмата ще се реализират и инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти.
Дейностите са насочени към територията на 40 градски общини от 6-те региона за планиране от ниво NUTS 2, в които има населени места над 15 000 жители. Това са общините Айтос, Асеновград, Ботевград, Велинград, Враца, Габрово, Горна Оряховица, Гоце Делчев, Димитровград, град Добрич, Дупница, Казанлък, Карлово, Карнобат, Кърджали, Кюстендил, Ловеч, Лом, Монтана, Нова Загора, Пазарджик, Панагюрище, Перник, Петрич, Пещера, Разград, Самоков, Сандански, Свиленград, Свищов, Севлиево, Силистра, Сливен, Смолян, Троян, Търговище, Харманли, Хасково, Шумен и Ямбол.
За всеки от шестте региона за планиране, в които се намират определените общини, са осигурени средства, като са разпределени по малко над 16 млн. лв. Минималният размер на безвъзмездните средства по всяко отделно предложение за изпълнение на инвестиция следва да е 2 000 000 лв. с ДДС, а максималният не може да надхвърля 8 000 000 лева с ДДС. По процедурата могат да се предоставят безвъзмездно средства до 90% от максималния размер на ПИИ, а кандидатът следва да осигури собствен принос в размер на 10% с привлечен ресурс от различни източници.
За целите на процедурата е задължително кандидатстването в партньорство между минимум две общини и минимум един оператор на обществения транспорт, включително междуселищен, действащ на територията на една от общините-кандидати. Общините, попадащи в дефиницията за селски район са допустими като асоциирани партньори по проектите при обосновка по отношение на връзките между селските и градските райони и функционалните зони.
Процедурата е публикувана за обществено обсъждане на интернет сайта на МРРБ, като предложения и мнения могат да се подават до 19-ти януари 2023г. на електронната поща на Главна дирекция "Стратегическо планиране и програми за регионално развитие" в МРРБ, както и по официален път.
Моля, подкрепете ни.