0|
7490
|05.04.2018
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
МО се похвали, че раздвижва проекта за нов изтребител
Проектите за инвестиционен разход за „Придобиване и поддръжка на основна бойна техника за изграждане на батальонни бойни групи от състава на механизирана бригада“ и за „Придобиване на нов тип боен самолет“ бяха разгледани на заседание на Съвета по отбрана.
След обсъждането министърът на отбраната Красимир Каракачанов взе решение да стартира процедурата за представянето на проектите за разглеждане в Министерския съвет и за приемането им от Народното събрание. Това съобщиха от военното ведомство.
С това се изпълни намерението на ръководния състав на Министерството на отбраната да се даде ход на модернизационните проекти за Сухопътните войски и Военновъздушните сили в началото на април 2018 г., се казва още в съобщението на МО.
Една от основните цели на проекта за инвестиционен разход за „Придобиване на нов тип боен самолет“ е постигане на способности за осигуряване на въздушния суверенитет на Република България в Интегрираната система за противовъздушна и противоракетна отбрана на НАТО. Проектът предвижда придобиването на 16 броя самолети на два етапа по осем самолета. Първите самолети следва да бъдат доставени до две години от сключване на договора.
През първия етап, който е финансово осигурен с 1,5 млрд. лева (без ДДС, мита, данъци и други държавни вземания и финансови тежести, налагани от Република България) е предвидено да се придобият не по-малко от осем броя бойни самолети. С тези средства се предвижда придобиването на летателните апарати, средствата за наземно обслужване, средствата за обучение, обучението на състава, първоначалната интегрирана логистична поддръжка (за период от три години) и въоръжението. Реалните параметри на придобиваните отбранителни продукти по този проект ще станат известни след изпращане на запитванията за предоставяне на предложения до определените държави и получаване на техните отговори.
На основата на коопериране в този проект за инвестиционен разход също се предвижда изграждане на способности от българската индустрия и ВВС за логистично осигуряване на бойните самолети и оборудване.
За сухопътния проект за „Придобиване и поддръжка на основна бойна техника за изграждане на батальонни бойни групи от състава на механизирана бригада“ са предвидени 1,22 млрд. лева за покупката на 150 броя бойна и специална техника за три батальонни бойни групи, на системи и допълнително оборудване.
В съобщението на МО се четат няколко интересни момента.
Според съобщението с решението на Съвета по отбрана и решението на военния министър „се изпълни намерението на ръководния състав на Министерството на отбраната да се даде ход на модернизационните проекти за Сухопътните войски и Военновъздушните сили в началото на април 2018 г.”
В действителност министър Каракачанов многократно заяви, че в рамките на април инвестиционния проект ще бъде внесен за обсъждане в Министерски съвет. А в съобщението от 21 март, когато се сключи рамково споразумение за логистична поддръжка на МиГ-29 дори се четеше следното:
„Това споразумение не води до отмяна или забавяне на процедурата за придобиване на нов тип многоцелеви боен самолет, подготовката на която е в напреднала фаза и се очаква до края на април да бъде внесена в Народното събрание”.
Остава да се види какво ще се случи до края на април и дали двата проекта ще минат през гласуване в Министерски съвет и дали ще стигнат до Народното събрание.
Интересен момент е и че се търси доставка до две години след сключването на договор. Това би се оказала непреодолима пречка за покупка на новопроизведени F-16. Там цикълът на производство и обучение е закован на три години и е трудно да се очакват по-бързи доставки специално за България.
AERO
С това се изпълни намерението на ръководния състав на Министерството на отбраната да се даде ход на модернизационните проекти за Сухопътните войски и Военновъздушните сили в началото на април 2018 г., се казва още в съобщението на МО.
Една от основните цели на проекта за инвестиционен разход за „Придобиване на нов тип боен самолет“ е постигане на способности за осигуряване на въздушния суверенитет на Република България в Интегрираната система за противовъздушна и противоракетна отбрана на НАТО. Проектът предвижда придобиването на 16 броя самолети на два етапа по осем самолета. Първите самолети следва да бъдат доставени до две години от сключване на договора.
През първия етап, който е финансово осигурен с 1,5 млрд. лева (без ДДС, мита, данъци и други държавни вземания и финансови тежести, налагани от Република България) е предвидено да се придобият не по-малко от осем броя бойни самолети. С тези средства се предвижда придобиването на летателните апарати, средствата за наземно обслужване, средствата за обучение, обучението на състава, първоначалната интегрирана логистична поддръжка (за период от три години) и въоръжението. Реалните параметри на придобиваните отбранителни продукти по този проект ще станат известни след изпращане на запитванията за предоставяне на предложения до определените държави и получаване на техните отговори.
На основата на коопериране в този проект за инвестиционен разход също се предвижда изграждане на способности от българската индустрия и ВВС за логистично осигуряване на бойните самолети и оборудване.
За сухопътния проект за „Придобиване и поддръжка на основна бойна техника за изграждане на батальонни бойни групи от състава на механизирана бригада“ са предвидени 1,22 млрд. лева за покупката на 150 броя бойна и специална техника за три батальонни бойни групи, на системи и допълнително оборудване.
В съобщението на МО се четат няколко интересни момента.
Според съобщението с решението на Съвета по отбрана и решението на военния министър „се изпълни намерението на ръководния състав на Министерството на отбраната да се даде ход на модернизационните проекти за Сухопътните войски и Военновъздушните сили в началото на април 2018 г.”
В действителност министър Каракачанов многократно заяви, че в рамките на април инвестиционния проект ще бъде внесен за обсъждане в Министерски съвет. А в съобщението от 21 март, когато се сключи рамково споразумение за логистична поддръжка на МиГ-29 дори се четеше следното:
„Това споразумение не води до отмяна или забавяне на процедурата за придобиване на нов тип многоцелеви боен самолет, подготовката на която е в напреднала фаза и се очаква до края на април да бъде внесена в Народното събрание”.
Остава да се види какво ще се случи до края на април и дали двата проекта ще минат през гласуване в Министерски съвет и дали ще стигнат до Народното събрание.
Интересен момент е и че се търси доставка до две години след сключването на договор. Това би се оказала непреодолима пречка за покупка на новопроизведени F-16. Там цикълът на производство и обучение е закован на три години и е трудно да се очакват по-бързи доставки специално за България.
AERO
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads