Неделя, 19 Ноември 2017, 05:10
Frognews
4| 8409 |18.02.2017

Проектът на Пеевски за АМ ”Хемус” бил скъп, но пак той строи

.
Лазар Лазаров
Тези поръчки / б.р. на Делян Пеевски и валентин Златев за АМ ”Хемус” бяха спрени разумно от премиера Борисов заради проекктантски недомислици. Проектите бяха луксозни и скъпи. Правим тунел, вместо да има повече отчуждения, да е по-дълъг проектът, да минем отстрани и продължим обекта. И е прагматично да се пита, защо е толкова скъпо като може да се направи по-евтино.
Така бившият шеф на АПИ Лазар Лазаров обясни, защо е бил спрян този проект. Но не обясни, защо през януари т.г.  бе прието решение  Певски пак ще строи магистралата.

Припомняме, че обединение между "Хидростой" на Велико Желев и дъщерните й "Пътстрой Бургас" и наскоро придобитата от компанията и свързвана с Делян Пеевски "Водстрой 98" ще строят близо десеткилометровата отсечка на "Хемус" между Ябланица и Боаза. От публикувания от Агенция "Пътна инфраструктура" протокол от 9 януари 2017 г. става ясно, че обединението "ХВП Ябланица" ДЗЗД между трите компании е спечелило търга за 9.3 км от аутобана.

Така на практика част от магистралата пак ще се изгражда от компании, свързвани с Делян Пеевски, въпреки че преди близо година търгът за "Хемус" бе спрян със скандал от премиера Бойко Борисов именно заради подозрения, че е спечелен от фирми на депутата на ДПС и изпълнителния директор на "Лукойл" Валентин Златев. Месеци по-късно поръчката бе пусната наново, но вече разбита на по-малки отсечки и със значително по-ниска сумарна цена.

Бившият шеф на АПИ разкритикува и твърденията на служебния премиер Герджиков по повод инцидента в тунел Ечемишка, че свършили работа за пет дни вместо за пет години. Според него тези изказвания се правят за извличане на политически дивиденти.

Тунелът "Ечемишка" и сега е опасен. Водата си тече и има опасност от срутване, коментира още Лазаров. "Не може трагедията в "Ечемишка" да се превръща в политическа атракция. Кой е виновен ще определят компетентите органи. Махането на една система за окачване на осветление, не единственото нещо. Трябва да се правят и други ремонтни дейности", поясни той.

По думите на Лазаров пътната система е недофинансирана от 20 г. Парите са насочени на друго място. От 1989 г. до 1999 г. инвестициите са почти нула. До тогава по пътищата вървяха други коли. Сега вече не може да се навака. 7 млрд. лв. са необходими, каза Лазаров.


За напускането му на АПИ, Лазаров заяви, че го е направил още с президентските избори, защото държавното дружество е било използвано в предизборната война. "По този начин се омаловажава работата на хиляди хора, аз не искам да участвам в това. Борисов направи толкова, колкото никой през последните 27 години и чест му прави, че се отказа от властта", заяви Лазаров, като допълни че няма да влиза в листите на ГЕРБ за предстоящите избори и няма намерение за се занимава с политика.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Инж. Георги Котев за Фрог: Нищо ново, тупа се топката за АЕЦ ”Белене”, ще се точат големи пари 8| 4742 |17.11.2017 . Новото амплоа на Йордан Йовчев като рекламно лице на REFAN 0| 2500 |17.11.2017 . Чуждите инвестиции се сриват с 27% 3| 2740 |16.11.2017 . Рекордна сделка: ”Еърбъс” продава 430 самолета за 49, 5 млрд. долара 1| 3199 |15.11.2017

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах