Руснаците купиха 81 милиона литра българско вино
През предходната година най-големият износ отново беше за Русия, като в страната са внесени 72 млн. литра български вина. Около 80-90 на сто от изнесените количества за 2007 са в бутилиран вид, съобщи в Пловдив Пламен Моллов, председател на УС на Националната лозаро-винарска камара, предаде Investor.bg. А поводът бе стартът на националните дегустации. Те трябва да определят кои вина и спиртни напитки ще получат отличията на международната изложба Винария, която ще се проведе от 26 до 29 март в Панаирното градче в Пловдив.
През миналата година общото количество на произведеното в България вино е около 200 млн. литра, а на ракиите – 50 хил. литра, съобщиха още от камарата. В същото време за десетте месеца на миналата година в България са внесени 17 млн. литра вино. След Русия страната ни традиционно изнася много вино и за Полша, а също в Германия и скандинавските страни. Тази година 49 производители са предложили за оценка от дегустаторите 838 проби от своята продукция. Това е с 86 мостри повече от миналата година. За първи път тази година дегустационните комисии са две, за да смогнат да оценят навреме всички мостри. И тази година изискването е, че производителите не могат да участват в надпреварата за отличията - „Златен ритон“, златни, сребърни и бронзови медали, ако нямат от съответната марка минимум 5 хил. литра налично количество.
снимки Вяра Йовева
Всеки ден чрез жребий съставът на дегустационните комисии се променя. Оценките се обработват по електронен път, а кои са победителите се научава по време на бала „Вино и любов, любов и вино“. Цялата тази сложна система е създадена заради безмилостната конкуренция в надпреварата за отличията, която в предишни години беше съпроводена и с шумни скандали. Тази година в конкурса дебютират 7 фирми. С най-голям брой вина се представят Черноморско злато - Поморие, Катаржина естейт - Свиленград, ЛВК-Винпром - Търговище. Според Пламен Моллов България има поне 15 вина на световно ниво, но те трудно се проследяват според изискванията и минават в по-ниския ценови сегмент – на трапезните вина. Работна група в момента конкретизира националните приоритети в сектора. Направен е и филм за историята и традициите в производството на българско вино. За следващите 6 години по тъй нареченият „национален пакет“ са предвидени 166 млн. евро. Част от тези средства ще бъдат използвани за промоции на български вина в страни извън ЕС, каза Пламен Моллов. Frognews.bg
Моля, подкрепете ни.