0|
5954
|17.02.2012
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Телекомите в спор за автоматичното подновяване на договорите
Шефът на транспортната комисия в Парламента зае позиция в подкрепа на правата на потребителите
Мобилните оператори влязоха в задочен спор за това дали договорите, които са били автоматично подновени преди влизането в сила на новия Закон за електронни съобщения на 29 декември м.г., могат да бъдат прекратени по желание на клиента, без да дължи неустойки.
Според юристите на VIVACOM законът важи както за договорите, изтичащи след тази дата, така и за старите, които са били автоматично подновени без съгласието на титуляра. Това означава, че всеки потребител, чийто срок на договора е изтекъл веднъж, но е бил автоматично подновен без изричното му писмено съгласие, може да бъде прекратен без неустойки по всяко време. Мтел и Глобул обаче са на противоположната позиция и не смятат да развалят договори, автоматично подновени преди влизането на закона в сила, без да искат неустойки от клиентите си.
В защита на потребителите се изказа председателят на транспортната комисия Иван Вълков, според който срочните договори, които са автоматично подновени от мобилните оператори, стават безсрочни и могат да бъдат прекратявани от клиентите, без да се плащат неустойки. Ако обаче договорът е бил преподписан от потребителя, трябва да се изчака, докато изтече съответният период, за да бъде прекратен. Подобна позиция зае и КРС.
Припомняме, че VIVACOM беше първата компания, която премахна спорната клауза от своите договори още през март миналата година както за новите, така и за настоящите си клиенти.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads