25|
5200
|11.03.2011
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Ал. Цветков: Няма да има стачка, но БДЖ е във фалит
Реформата продължава; българските железници са най-неефективните в Европа; няма да се назначават нови служители на мястото на съкратените.
Няма да има стачка в железниците, тя се отменя, след като късно снощи синдикатите и работодателите са се споразумели по основните искания на протестиращите, обяви по БТВ транспортният министър Александър Цветков. Според него имало емоции, но всичко свършило добре. Постигнато било разбрателство по всички точки със синдикатите и в 12 без 5 двете страни си стиснали ръцете.
Реформата там продължава, защото е ясно, че без нея съществуването им е невъзможно. Българските железници са най-неефективните в Европа. Поели сме ангажимент със Световната банка за заем срещу реформа, добави министърът. Ще има намаление на персонала в двете жп компании. До края на 2014 г. средно годишно то ще е по 5% в двете жп БДЖ и НКЖИ, което значи, че в края на периода от 28000 броят на служителите ще бъде намален на 5700 души. Засега обаче нямало да има съкращения, а просто няма да бъдат назначавани нови служители на мястото на съкратените. Например, персоналът, който се занимавал с почистването, щял да бъде премахнат, както и охраната и колетните служби.
Сред причините за тежкото състояние на железниците са ограбването и политиката за кражба на пътници в полза на другите видове транспорт през годините. С около 50% пък са намалели товарните превози само заради фалита на „Кремиковци”. БДЖ е на практика компания във фалит. От 2009 г. тя е в реална неплатежоспособност със задължения общо около 700 млн. лева, обяви Цветков.
Поне 80 хиляди пътници щяха да бъдат засегнати, ако стачката беше прераснала в ефективна. Това са дневните клиенти на БДЖ.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads