Реклама / Ads
9| 8739 |14.08.2024 ИНТЕРВЮ

Красимир Манов за ФрогНюз: Няма нещо скандално, в което да не стои подписът на министър Малинов

.
Енергийният експерт Красимир Манов
"Договорът с "Боташ" е невъзможно да се разтрогне без да се платят всичките 4 млрд. и 200 млн. лева грешни български пари. Трябва да обърнем внимание на момента, че договорът с "Боташ" е абсолютно престъпен, в ущърб на България. Той е по инициатива на президента Румен Радев, на министъра му Росен Христов "Катамарана". И забележете, освен "Булгаргаз", договорът за "Боташ" е подписан и от същия този сегашен министър на енергетиката Владимир Малинов - тогава в качеството му на изпълнителен директор на "Булгартрансгаз". Няма нещо скандално, в което да не стои подписът на Владимир Малинов."
 

Това заяви пред ФрогНюз енергийният експерт Красимир Манов. Вижте и цялото интервю:

 

Спецакцията на Европейската прокуратура в "Булгартрансгаз" е заради мегапроекта за разширяване на газохранилището "Чирен", финансиран с пари от ЕС, потвърди днес министърът на енергетиката Владимир Малинов. Kак да тълкуваме действията на прокуратурата?

 

Действията са във връзка със сигнал, който подадохме аз, Красимир Манов, в качеството ми на енергиен експерт на партия МЕЧ и бивш изпълнителен директор на "Проучване и добив на нефт и газ" - фирмата, която е направила всичките сондажи на "Чирен", колегата Васил Филипов, бивш изпълнителен директор на "Булгаргаз", "Чирен" беше под негово ръководство тогава - тогава нямаше "Булгаргаз" и "Булгартрансгаз", а беше едно дружество - 100% държавна собственост - и колегата Христо Казанджиев, който е дългогодишен директор на дирекция в Министерството на енергетиката. Това са хора - доказани експерти и професионалисти в тази област. Твърденията на измисления министър Малинов, че се съмнявал в експертизата на хората, подали сигнала, са просто нелепи. Не може да има такова съмнение, защото ние сме доказани експерти.

 

Според Вас, трудно ли ще се разтрогне договорът с „Боташ“?

 

Договорът с "Боташ" е невъзможно да се разтрогне без да се платят всичките 4 млрд. и 200 млн. лева грешни български пари. Трябва да обърнем внимание на момента, че договорът с "Боташ" е абсолютно престъпен, в ущърб на България. Той е по инициатива на президента Румен Радев, на министъра му Росен Христов "Катамарана". И забележете, освен "Булгаргаз", договорът за "Боташ" е подписан и от същия този сегашен министър на енергетиката Владимир Малинов - тогава в качеството му на изпълнителен директор на "Булгартрансгаз". Няма нещо скандално, в което да не стои подписът на Владимир Малинов - и за "Чирен", и за "Боташ", сега подписаха един договор за увеличаване капацитета на преносната мрежа на "Булгартрансгаз" с оглед на транспортирането на природен газ от юг на север за Украйна, Европа и т.н.





Това се прави с една единствена цел - да продължават да се крадат пари. Нищо друго не произтича от тези договори освен бруталната кражба. За "Боташ" много ясно имаше доклад на Временната комисия за споразумението между "Булгаргаз" и турската компания "Боташ", този доклад беше на 49-ото Народно събрание, изводите от него са унищожителни. Есенцията на всичко е, че България трябва да плаща без значение дали ползва или не ползва капацитета по 1 млн. лв. всеки Божи ден на турската компания "Боташ". Или 4 млрд. и 200 млн. лв. за целия срок от 13 години. И вие видяхте, че турската страна отказа да предоговаря условията по договора, защото няма такива идиоти в света, освен нашите, които ни управляват. От доклада и от всичките документи, които излязоха, се вижда истината.

 

Вчера енергийният експерт Христо Казанджиев каза пред БНР, че злоупотребите с европейски средства по проекта за разширяването на газохранилището "Чирен" са станали в "Булгартрансгаз" при управлението на изпълнителния директор Владимир Малинов, който по настоящем е министър на енергетиката. Според Вас, ще му бъде ли потърсена отговорност?

 

Според мен този човек трябваше отдавна да е арестуван. Нарушенията по договора и това влизане на Европрокуратурата в "Булгартрансгаз" - ние сме авторите на сигнала. Аз съм дългогодишен специалист, почнал съм работа 89 г. в това дружество, като съм минал през всички етажи на развитието в професионалната си кариера, и съм стигнал до поста изпълнителен директор. Аз съм сондажен инженер, отгоре на всичко съм и специалист точно в сондирането в такива специални зони с анормално нископластово налягане. Огромната част от сондажите съм ги правил аз по мое време. И като инженер, и като технолог, и като изпълнителен директор на дружеството. Да ми разправя някой си "специалист", юрист, който хал хабер и понятие си няма от тези неща, това е безумие. Отгоре на всичко тези хора въобще не си дават сметка колко е опасно това, което се опитват да направят на "Чирен".

 

Слава Богу, навреме се задвижи по нашия сигнал Европрокуратурата. Тези хора с прискърбие съобщиха вчера, че Европрокуратурата им е наредила да спрат обществената поръчка. Те досега не са я почнали, а срокът е до края на годината. Кога ще направите Вие, 13 сондажа, хора? Тези хора въобще не са имали намерение да правят нещо. Тези хора просто правят някакви схеми, от които се опитват да намалят разходите по тези сондажи и да им останат около 100 млн. чиста печалба, която да сложат в джобовете си. Абсолютно престъпна дейност, която, живот и здраве, ще се докаже. Тук е резонно да зададем въпроса "Къде е българската прокуратура?" Защо тя нищо не разследва? Ние също сме я сезирали, подали сме документи. Писали сме до всички компетентни институции в България. Сега е моментът да кажа, че единственият човек в Народното събрание - независим народен представител - и лидер на партия МЕЧ Радостин Василев - само той обърна внимание на този казус, и въз основа на нашия сигнал подаде питане до министъра (тогава министър беше Румен Радев) - който естествено нищо не отговори. И единствено аз, в качеството си на експерт на тази партия, обърнахме внимание на тази проблематика. Само ние от МЕЧ се борим реално, като спестяваме разходи на българския данъкоплатец. Повечето партии и партийки говорят само глупости и не правят нищо съществено за решаването на проблемите. Ето това е борбата срещу тази олигархична мафия в България. Единствено ние защитаваме интересите на хората. Отгоре на всичко, щяха да съсипят и газохранилището, защото тези хора не разбират нищо от сондиране.





Има доклад на вътрешния одитор на фирмата в "Булгартрансгаз", който им казва "Това е абсолютна измама, това е нарушение." Знаете ли какво прави директорът Малинов с вътрешния одитор, на който той е възложил да направи тази оценка? Уволнил го е. Защото не му харесва това, което одиторът е написал. Да, обаче докладът стана публично известен, ние написахме сигнала и цялата тази работа се разви. Говорим за крадци, измамници и мошеници. Европа ни е финансирала със 78 млн. евро, а нашите хубавци искат да ги откраднат без да направят нищо. Реално нищо не е направено. Един пирон не е забит. Нямат компетентност тези хора от "Главболгарстрой". Знаете с кой се свързват - с небезизвестния Бойко Борисов. "Главболгарстрой" е втората фирма, която е в търга. Първата, която гравитира около Ковачки, спечелва с 517 млн. лв. Тя се отказва, и втората фирма се явява вече за 630 млн. лв. Това са абсолютно жълти и куци схеми, които ни предлагат, с единствената цел - да крадат народните пари.

 

За пореден път в българската енергетика, по-специално в управлението на газопреносната мрежа, се наблюдава огромна концентрация на държавни средства, които отиват в ръцете на малка група подизпълнители и големи строителни компании. Какъв е изходът от тази ситуация?

 

Изходът е много прост и ясен. На 20 октомври има избори. Ако искате нещата да се оправят и всичките тия хубавци да ги приберем и да ги вкараме там, където им е мястото, и да им конфискуваме абсолютно всичко, защото то е откраднато от българите, трябва да гласувате за правилните хора. Мислете с главите си. Не да гласувате за някакви измамници, които са ви прибрали 70 млн. под формата на някакви "Величия" там, и накрая да се чудите какво е станало. Хора, докога ще продължавате да гласувате за крадци? Ето сега, гонели го Вълка, той напуснал България, заедно с онзи другия - приятеля на Бойко Борисов - директорът на банката. Мащабът на краденето на някои хора се разрасна неимоверно. Новата поръчка за разширение на газопреносната мрежа е 700-800 млн. лв. Ами с "Боташ" - 4 млрд. и 200 млн. лв. Как ще подпишеш такъв договор, в който няма нито една клауза в полза на "Булгаргаз" и "Булгартрансгаз". Нито една. Цял доклад извади Народното събрание. Ясно е написано вътре за какво става въпрос. За какви тежки измами иде реч.

 

Има ли вероятност "Булгартрансгаз" да фалира?

 

Задълженията по този договор са 4 млрд. и 200 млн. лв. "Булгартрансгаз" не струва толкова пари. А те имат и други договори. Тук просто говорим за едни абсолютни наглеци, които са в някаква абсолютна шуробаджанащина. На Малинов жена му работи в Комисията за защита на конкуренцията. На някой си депутат от ГЕРБ майка му е председател на тази комисия. Всичко е оплетено в една мрежа от измамници покрай ГЕРБ - абсолютни крадци и мошеници. Тези хора се занимават единствено с това да крадат българските пари. И тук говорим за мащабен грабеж. Милиарди се крадат.

 

Задава ли се драстично поскъпване на тока?

 

Поскъпване на тока нямаше да има абсолютно никакво, ако работеше ПАВЕЦ „Чаира“. Защото централата "Чаира" - самият замисъл за нея - е ясен. Мощностите й са около 862-864 мегавата на четирите турбини, т.е. почти колкото един реактор. Т.е. тя е създадена, първо, ако стане някакъв проблем и аварийно се изключи един реактор, да може веднага да се пусне ПАВЕЦ "Чаира" и тя да компенсира недостига в електроенергийната система на Републиката. И второ, тя да се използва само когато има потребление на върхова енергия, т.е. в пиковите часове - сутрин и вечер, когато има потребление на огромни количества енергия. Сега виждаме заради високите температури, че и през деня има огромно потребление. Минахме вече даже 5000-6000 мегавата на час. Но тази централа беше абсолютно и умишлено съсипана. Аз съм говорил и пред други медии, че това е тотален саботаж, защото ПАВЕЦ "Чаира" е част от критичната инфраструктура на България. Тя е стратегически обект на националната сигурност. Защото енергийната сигурност, финансовата такава и пр., са от първостепенна важност. Това е самата Държава.





Без ток какво можеш да направиш? Нищо, всичко приключва. Децата в градините, в училищата, на зъболекар не можеш да отидеш. Нищо не е възможно без електрическа енергия. И тя беше абсолютно умишлено съсипана, за да може същите тия фирми, близки около някои "наши хора", те са основните играчи в енергийния сектор. И те изпълняват ролята на ПАВЕЦ "Чаира". Продават енергия във върховите часове. По този начин се манипулира енергията на пазара, и в тези върхови часове, преди месец, когато бяха големите жеги, цените отидоха над 6000 лв. Това е абсурдно. Ако имаше ПАВЕЦ "Чаира", това нямаше да се случва. Ние нямаме стратегия на Република България за енергийната система. И това се прави съвсем умишлено. От последните 4-5 министъра на енергетиката нито един не разбира от енергетика. Резултатът е потресаващ - слугинаж, изпълняване на поръчките на определени хора от властимащите. И това е резултатът - опитват се да съсипят енергетиката на България. Идиоти, които хал хабер си нямат от енергетика, говоря за закриване на Маришкия басейн. Това е безумие. Крайно време е да влизат компетентни хора, защото сегашните хора ще ни доведат до пълна съсипия.

 

Интервю на Георги Камарашев

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 9| 29609 |12.08.2024 Камен Алипиев за медалистите ни: Въпреки скандалите и политическата тиня, България явно става по-добро място за живеене . 25| 7285 |08.08.2024 Илия Налбантов за ФрогНюз: Украинските военни формировния са завзели до 400 кв. км. от Курска област. Целите са две... . 4| 5676 |07.08.2024 Милен Керемедчиев за ФрогНюз: С избора на Яхия Синуар Хамас показва, че е далеч от унищожението си . 11| 15552 |08.08.2024 Инж. Били Кръстанов за ФрогНюз: По-ниска скорост по магистралите ще помогне, но големият проблем е ниската ни култура на шофиране

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads