0|
5419
|20.12.2016
АРТ ДЖУНГЛА
”Освобождението на Скопие” няма да се бори за Оскар
Девет чуждестранни филма ще спорят за Оскар на последния кръг на американската филмова академия. Сред тях не е македонският филм ”Освобождението на Скопие”.
В "Освобождението на Скопие" се разказва за „окупацията” на Македония от България и Германия по време на Втората световна война. Сценарист на филма е добре познатият Дарко Митревски, който засне и скандалния „Трето полувреме“ преди няколко години и за който Фрогнюз многократно писа.
Припомняме, че въпросната кинолента, която в Македония беше провъзгласена за шедьовър, и щяла да получи Оскар (не че това се случи), генерално изопачаваше историческата истина, но пък беше обявена от македонското правителство за проект от национален интерес и беше финансиран с 1 млн. евро. Целият бюджет на филма беше 2,150 млн. евро.
Сегашната лента „Освобождението на Скопие“ възлиза на 1 250 000 евро, които са предоставени щедро от Агенцията за филми на Македония, а продуценти са „Партизанс“ – Македония, „Лийени филм“ – Хърватия и „Арт филмс“ – Финландия.
Внушенията на Митревските филми са повтарящи се, нещо, което може веднага да се види и усети от рекламния клип и на „Освобождението на Скопие“. В него многократно звучат старите югославски клишета от типа на: „Бугарите арестуват се живо и диво“, „Бугарите ке ги убият“, „Пазете се, идат бугари“, т.е. внушава се идеята за българите като врагове. Тъй като в Македония все още има достатъчно хора, които помнят и знаят как са посрещани българските войски, а също и българския цар Борис ІІІ – а именно като освободители и свои – явно пропагандата цели тези спомени да се заменят от превратното внушение, че българите са различни и нежелани.
Ето защо въпросният филм не е нищо друго освен поредната пропагандна „творба”, насочена срещу България, която говори на обичайния език на омразата, щедро финансиран от Скопската „влада”.
Припомняме, че въпросната кинолента, която в Македония беше провъзгласена за шедьовър, и щяла да получи Оскар (не че това се случи), генерално изопачаваше историческата истина, но пък беше обявена от македонското правителство за проект от национален интерес и беше финансиран с 1 млн. евро. Целият бюджет на филма беше 2,150 млн. евро.
Сегашната лента „Освобождението на Скопие“ възлиза на 1 250 000 евро, които са предоставени щедро от Агенцията за филми на Македония, а продуценти са „Партизанс“ – Македония, „Лийени филм“ – Хърватия и „Арт филмс“ – Финландия.
Внушенията на Митревските филми са повтарящи се, нещо, което може веднага да се види и усети от рекламния клип и на „Освобождението на Скопие“. В него многократно звучат старите югославски клишета от типа на: „Бугарите арестуват се живо и диво“, „Бугарите ке ги убият“, „Пазете се, идат бугари“, т.е. внушава се идеята за българите като врагове. Тъй като в Македония все още има достатъчно хора, които помнят и знаят как са посрещани българските войски, а също и българския цар Борис ІІІ – а именно като освободители и свои – явно пропагандата цели тези спомени да се заменят от превратното внушение, че българите са различни и нежелани.
Ето защо въпросният филм не е нищо друго освен поредната пропагандна „творба”, насочена срещу България, която говори на обичайния език на омразата, щедро финансиран от Скопската „влада”.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads