43|
9141
|24.01.2015
АРТ ДЖУНГЛА
Само във Фрог: Скандал тлее в Сатирата
Бунт срещу новия директор проф. Здравко Митков тлее в Сатирата, научи Фрог нюз от свои източници, запознати с хавата в театъра. Скандалите около злополучното директорство на проф. Митков започнаха още с назначението му и за миг не са спирали. Припомняме, че два дни преди конкурса за директор на Сатиричния театър „Алеко Константинов” в медиите изтече информация, че именно проф. Митков е гласен за директорския пост и ще бъде назначен на мястото на Калин Сърменов. Конкурсът ще бъде проведен по нашенски.
Една от хипотезите за назначението му е, че по време на тройната коалиция проф. Здравко Митков станал особено симпатичен на бившия министър на културата Стефан Данаилов. Обществена тайна е, че Ламбо с таланта и влиянието си определя основните административни постове в Сатирата.
Далеч обаче преди конкурса актьорският състав от пиесата „Онова нещо” на Христо Бойчев имаше неблагоразумието да подкрепи в пресата евентуалната кандидатура на Калин Сърменов. Случайно или не, но със стъпването си във власт, Митков смъква пиесата от сцената, а есента я изхвърля окончателно от репертоара на театъра.
Пак случайно или не, той изпраща подправен финансов отчет до агента на Бойчев, в който посочва 79 продадени билета, докато в министерството праща отчет за представлението с 318 билета. Каква е целта, е ясно. За всеки продаден билет
Министерството на културата изплаща 10 лв. субсидия. За всеки билет на автора трябва да бъде платен процент. Митков твърди, че това е случайна грешка, но защо не я е допуснал в обратен ред?
Наред с пиесата „Онова нещо” Митков изхвърля и "Римска баня" на Станислав Стратиев, макар че те имат далеч по-висока посещаемост от неговите представления. Поводът бил естетически причини. За естетика ще стане въпрос и по-долу, но нови постановки на български пиеси досега не са реализирани, нито проектирани, заради което Асоциацията на българските драматурзи също му е набрала и се готви за протест.
Масовият бунт срещу проф. Митков пламва тази есен. Преди седмица в Министерството на културата постъпва и подписка срещу него от персонала по техническа поддръжка. Поводът е арогантното му отношение към екипа. След публично унижение на дългогодишен звуков специалист той подава оставка в знак на протест. Тя е приета с усмивка и пренебрежение от Митков. Това отпушва масовото недоволство. Мнозинството от състава на театъра смятат, че повече не могат да бъдат в един екип с професора и са решени на ефективни стачни протести.
Като реваншистки определят те и деветимата уволнения досега, както и изгонването на Сърменов от ролята на Каменния гост. В подписката те твърдят, че след Митков театърът е пред финансов колапс. Посещаемостта при новите постановки рязко е спаднала. Реален факт е и това, че с постановките си директорът на театъра пълни едва 1/3 от салона.
Обещахме, че ще споменем нещо повече и за естетиката. Явно, че не помага скандалната реклама на спектакъла на проф. Митков „Дон Жуан от Сохо”. Въпреки провокативния надпис върху плаката ”В спектакъла има изрази, които биха звучали неприлично за някои зрители”, салонът се пълни ¼. Плакатът е също доста „хард”. Фрог нюз помества и копие от него, изпратено от екипа в театъра. Уверете се сами. Надяваме се, че и министърът на културата Вежди Рашидов като художник сам ще оцени художествените му стойности.
"Естетическият" плакат на постановката "Дон Жуан от Сохо"
В коридорите на Сатирата витае съвсем сериозно и мълвата, че в същия спектакъл дебютант в главната роля е синът на шефка от представителството на „Хюндай-България”. Пак случайно или не, театърът е получил джип „Хюндай”. Той се ползва единствено от проф. Здравко Митков, който рекламира фирмата с широката си популярност.
За съпричастността на Здравко Митков към ДС като агент Василев хората от театъра се изказват сдържано. Според тях, като агент през 1989 г. той не е могъл да напише Бог знае колко много доноси, защото в края на същата година комунизмът пада. Това обаче, за което настояват, е ревизия за евентуален конфликт на интереси и лични облаги, свързани в репертоарната му политика, размера на хонорарите му, отношения от типа „аз на тебе, ти на мене” с гост режисьори и пр.
Един и същи отчет за постановката "Оново нещо". Пред министерството е отчетена посещаемост от 318 зрители, пред автора - 79 зрители. Грешката е случайна, твърди проф. Здравко Митков
Фрог нюз
Далеч обаче преди конкурса актьорският състав от пиесата „Онова нещо” на Христо Бойчев имаше неблагоразумието да подкрепи в пресата евентуалната кандидатура на Калин Сърменов. Случайно или не, но със стъпването си във власт, Митков смъква пиесата от сцената, а есента я изхвърля окончателно от репертоара на театъра.
Пак случайно или не, той изпраща подправен финансов отчет до агента на Бойчев, в който посочва 79 продадени билета, докато в министерството праща отчет за представлението с 318 билета. Каква е целта, е ясно. За всеки продаден билет
Министерството на културата изплаща 10 лв. субсидия. За всеки билет на автора трябва да бъде платен процент. Митков твърди, че това е случайна грешка, но защо не я е допуснал в обратен ред?
Наред с пиесата „Онова нещо” Митков изхвърля и "Римска баня" на Станислав Стратиев, макар че те имат далеч по-висока посещаемост от неговите представления. Поводът бил естетически причини. За естетика ще стане въпрос и по-долу, но нови постановки на български пиеси досега не са реализирани, нито проектирани, заради което Асоциацията на българските драматурзи също му е набрала и се готви за протест.
Масовият бунт срещу проф. Митков пламва тази есен. Преди седмица в Министерството на културата постъпва и подписка срещу него от персонала по техническа поддръжка. Поводът е арогантното му отношение към екипа. След публично унижение на дългогодишен звуков специалист той подава оставка в знак на протест. Тя е приета с усмивка и пренебрежение от Митков. Това отпушва масовото недоволство. Мнозинството от състава на театъра смятат, че повече не могат да бъдат в един екип с професора и са решени на ефективни стачни протести.
Като реваншистки определят те и деветимата уволнения досега, както и изгонването на Сърменов от ролята на Каменния гост. В подписката те твърдят, че след Митков театърът е пред финансов колапс. Посещаемостта при новите постановки рязко е спаднала. Реален факт е и това, че с постановките си директорът на театъра пълни едва 1/3 от салона.
Обещахме, че ще споменем нещо повече и за естетиката. Явно, че не помага скандалната реклама на спектакъла на проф. Митков „Дон Жуан от Сохо”. Въпреки провокативния надпис върху плаката ”В спектакъла има изрази, които биха звучали неприлично за някои зрители”, салонът се пълни ¼. Плакатът е също доста „хард”. Фрог нюз помества и копие от него, изпратено от екипа в театъра. Уверете се сами. Надяваме се, че и министърът на културата Вежди Рашидов като художник сам ще оцени художествените му стойности.
"Естетическият" плакат на постановката "Дон Жуан от Сохо"
В коридорите на Сатирата витае съвсем сериозно и мълвата, че в същия спектакъл дебютант в главната роля е синът на шефка от представителството на „Хюндай-България”. Пак случайно или не, театърът е получил джип „Хюндай”. Той се ползва единствено от проф. Здравко Митков, който рекламира фирмата с широката си популярност.
За съпричастността на Здравко Митков към ДС като агент Василев хората от театъра се изказват сдържано. Според тях, като агент през 1989 г. той не е могъл да напише Бог знае колко много доноси, защото в края на същата година комунизмът пада. Това обаче, за което настояват, е ревизия за евентуален конфликт на интереси и лични облаги, свързани в репертоарната му политика, размера на хонорарите му, отношения от типа „аз на тебе, ти на мене” с гост режисьори и пр.
Един и същи отчет за постановката "Оново нещо". Пред министерството е отчетена посещаемост от 318 зрители, пред автора - 79 зрители. Грешката е случайна, твърди проф. Здравко Митков
Фрог нюз
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads