Squid Game: Сериалът, който пренесе смъртоносните игри на детската площадка
Netflix показа на света Squid Game на 17 септември и сериалът пожъна успех, който стрийминг платформата едва ли си е представял. Става дума за 900 милиона, спечелени в рамките на месец. Шоуто у гледано от 111 милиона потребители по цял свят
Зрителите буквално полудяха. До степен, в която непознати звънят на телефонния номер в сериала, а схемаджии с нечисти намерения търсят стръв като предлагат нечувани до този момент предизвикателства в духа на Squid Game. Интернет ври и кипи от колажи и майтапи. Вероятно 70% от костюмите за предстоящия Halloween ще са вдъхновени от корейския сериал.
Всички говорят за Squid Game. И има защо.
Корейският трилър разказва историята на потънали в борчове хора, които се изправят един срещу друг в надпревара за солидна сума пари. Предизвикателствата? Детски игри, които обаче превръщат милите спомени от детството в истински кошмари. Сюжетът е на практика брутална игра на оцеляване. 456 души получават възможността да спечелят 39 милиона долара, ако спечелят шест игри. Уловката? Ако загубят играта, умират.
Успехът на шоуто се дължи не само на завладяващия сюжет, носталгията по отминалите години или кинематографията. Експерти посочват, че голяма заслуга за популярността на Squid Game имат самите персонажи, които са най-обикновени хора. Голяма част от тях са представители на маргинализирани групи в обществото.
Сериалът е хит, защото представя истинския живот, но в големи крайности. Освен социалните неравенства, дълбоко вкоренени в Южна Корея, Squid Game засяга теми като алчност, предателство, отчаяние. Подобни проблеми бяха засегнати и в наградения с оскар филм “Паразит”, който също привлече погледите към Южна Корея.
Моля, подкрепете ни.