0|
6744
|17.02.2010
ХРАНА И ВИНО
Чиста водица - мирна главица!

Сериозен спад на консумацията на безалкохолни напитки отчитат експерти. Със 7% е намаляла консумацията на безалкохолни напитки през 2009 г. Общото потребление е с 7% по-малко в сравнение с предходната година и се равнява на 1709 млн. литра. А потреблението на глава от населението е намаляло от 242 литра на 226 литра. Това заяви председателят на Асоциация на производителите на безалкохолни напитки
Потреблението на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води през 2009 г. също е занижено с 6,3%, или с близо 50 млн. литра. По тази причина постижението от 106 литра на глава от населението през 2008 г. намаля с 6 литра.
Въпреки спада в консумация на бутилирани води тази група напитки продължава да е лидер сред всички търговски марки напитки с най-висок дял - 27,5%. Това ги прави безпорен лидер на българския пазар, на който има 44 марки бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води в голямо разнообразие от опаковки и разфасовки.
При газираните напитки потреблението е намаляло със 7,5% или със около 54 млн. литра. Групата "колови" напитки продължава да държи лидерски позиции с дял от 34%. При напитките "лайт" е отбелязан минимален ръст от 1,1%, което е показателно, че българският потребител продължава да отдава все по-голямо предпочитание на напитките с намалено съдържание на захар.
Въпреки спада в консумацията на безалкохолните напитки, техният дял в общото потребление на всички видове търговски марки напитки на пазара остава на ниво от 62,4%.
С 9,3% е намаляло потреблението на плодови сокове и нектари, което е с 9 млн. литра по-малко от предходната година. Консумацията на глава от населението е намаляла с 1 литър и достигна 12 литра. Въпреки неблагоприятната статистика от 2009 г. разнообразието от плодови сокове и нектари расте. На пазара има над 1400 вида плодови сокове и нектари (вкл.разфасовки и опаковки) от над 65 марки местно производство и от внос.
След високите ръстове през последните няколки години за първи път в групата "спортни и енергийни напитки" се отчита спад от 13,2%. Това е групата с най-малък относителен дял сред безалкохолните напитки, но с най-висока средна цена на българския пазар.
Макар и с по-забавени темпове, продължава тенденцията фирми, които нямат финансов и кадрови ресурс да покрият изискванията за безопасност на храните, да прекратяват своята дейност. Броят на регистрираните в Министерство на здравеопазването обекти за производство на безалкохолни напитки към края на 2009 г. е 268, или с 19 по-малко от същия период на предходната година.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads