6|
7017
|09.06.2009
НОВИНИ
Facebook! Are you in?
Facebook се превърна в адска мания за малки и големи. Политици печелят кампании, подраставщи се зарибяват и го превръщат в своего рода Биг Брадър. А ти вътре ли си?
Ju_16
Сред най–новите хитове напоследък без съмнение е най–известният сайт за запознанства – Facebook. Това е уебсайт, в който безплатно може да се направи регистрация с цел да се увеличат и развият много от направените вече реални запознанства. Сред тийновете най–огромният писък на модата е именно този виртуален свят, предназначен не само за тях, но и за техните родители, учители, та даже и за политиците. Предполагам, че повечето от вас са чували и знаят за този сайт, в който потребителите се групират по географско местоположение, месторабота, учебни заведения, интереси и други. Всеки избира каква информация да въведе за себе си, както и кой да я вижда и кой не. Самата комуникация между потребителите се осъществава по всевъзможни и различни начини: изпращане на лични съобщения, покана за мероприятия, online чат, споделяне на снимки, видео текстове и послания.
Сред най–интересните занимания, които толкова привличат тийнейджърите са преди всичко качването на снимки и писането на коментари. Доста мацки изгарят от любопитсво да надзърнат профилчето на най–якото момче в даскало и да му дадат знак за себе си. Всеки потребител може да прави неограничен брой албуми, в които по теми да споделя с другите свои снимки. Ако някой, например, е бил на финала на Music Idol, първата му работа е да седне пред компютъра и да се покаже с част от айдълите–звезди. Ако пък е бил на екскурзия до любопитно екзотично местенце, отново Facebook е мястото, където може да се изфука доволно. Определено няма да остане незабелязан със своите нови снимки, тъй като при качването им, веднага на всички приятели се появява така нареченият notification (от английски– „известие”), който показва това, че „френдът” си е качил снимчици. Останалите жадно цъкват на албума и започват с интерес да изследват в детайли всяка една от тях. Разбира се, не пропускат да оставят и по някой comment (oт английски– „коментар”), с който да покажат, че са навътре в случилото се, дори и да не са присъствали. Други са толкова пристрастени, че превръщат Facebook – направо в Big Brother и безспир заничат по чуждите профили.
Друго така интересно занимание за съвременния младеж, заради което той губи доста часове в седене пред монитора, са различните quiz–ове (от английски– „препитване, викторина”), които представляват всъщност различни тестове, адски занимателни и на доста любопитни темички. Сред най–известните са: “Koй автомобил ти подхожда?”, „Кое животно си бил в миналия си живот?”, „Какъв тип обувки си?”, „Кой сезон си?”, „Кой е тайният ти фетиш?”, „Какъв тип момчета привличаш?”, „В кой български град трябва да живееш?”, „Какво е твоето скрито оръжие?”, „Какъв цвят си?”, „Колко си секси според името ти”? и дори.... „Кога и как ще умреш?” Сред отговорите, които се срещат често, са : „Омагьосваш с думи! Винаги знаеш какво да кажеш, кога и по какъв начин, за да докоснеш душевните струни на човека отсреща. Враговете ти знаят, че трябва да ти затварят устата, ако не искат да останат те с пръст в уста! От теб ще излезе невероятен оратор!” или пък “Ти си мил и обичаш да си в близост с хората, но понякога забиваш ноктите си в тях! Постигаш част от успехите си в живота с чар и умилкване, но определо притежаваш интелект и знаеш как да го използваш. Ти си типичен представител на семейство котки!”, а относно последния въпрос за умирането, отговорите са най–различни от сорта на: „Ще умреш на 17 юни 2013, докато спиш, не се притеснявай, ще е безболезнено”... Някой са бая тъпички, но кой ти гледа!
Kато преминахме през черната хроника, идва време да споделя и за въздействието, което Facebook оказва върху подрастващите, жадни и неуморни сърфиращи из нета тийнове. Доказано било, че след кафето и шоколада Facobook–а е на 3-то място по пристрстяване. И наистина в началото всеки един регистриран едва издържа да се прибере и да заседне пред компа, за да види, какво ново се е случило за последните няколко часа, в които не е бил във виртуалното пространство. Разглеждането на снимки и писането на постове и коментари се превръща в мания. Едно от предимствата е, че Facebook–ът е достъпен в цял цвят, общуването се осъществява навсякъде, всеки може да се присъедини, съответно да се зариби.
Наскоро Facebook стана хит и сред политиците.
Много от тях като нашият Емил Кошлуков, например, използват полето не само като своеобразна предизборна кампания, но и като възможност ние, обикновените хора, да разберем за всичките му мероприятия и събития, които се въртяха наскоро около партията му. В интерес на истината, това е доста сполучлив метод за привличане на внимание, но и на доста гласове. Самият той си е качил хубави снимки, под които има цели километрични форуми и почти обяснения в любов, колко хубав мъж е. Е, безспорно... Емил до изборите всекидневно общуваше с потребителие, които са му станали приятели, обсъждаше с тях различни теми и дори влизаше в спорове. Толкова много абонати–приятели спечели (около 4000 и кусур), че дори обмисляше идеята да направи отделен сайт, в който да могат повече хора от народа да се свържат с него, тъй като Facebook има ограничение на приятелите до 5000.
Тук няма как да не се сетя и за новоизбрания президент на САЩ Обама, който е спечелил адски много симпатизанти именно по този начин. Схемата му била следната: преди да отиде в някое малко градче, пускал анкета сред хората (във Facebook) с теми, които ги вълнуват, с въпроси какво обичат да правят. Ако, например, местните обичали риболова, Обама го научавал предварително, а после отивал с тях за риба, и си говорел по темите и за нещата, които хората вече са споделили във Face–a. Хитро, а?
Каквото и да е, възможността да си постоянно в крак със случващото се, е доста съблазнителна, а единственото, което е нужно да направиш, е една малка регистрацийка. Пробвай и ти...
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads