3,42 е средната оценка от националното външно оценяване по математика за 6. клас

„Изпитът има диагностичен характер. Оценките се вписват в дневника по преценка на учителя и по желание на ученика. Основните затруднения на децата са по математика, физика и химия. До 4-и клас учениците се справят добре, но след това натрупват дефицити и губят мотивация“, обясни Вълчев.
Министерството вече е подготвило пакет от мерки, включително промени в учебните програми, повече практически упражнения и използване на часовете за разширена подготовка по математика.
Националното външно оценяване (НВО) за 6. клас, проведено на 3 октомври, не е изпит с цел оценяване на знанията за бележник, а диагностичен тест, който има за задача да провери доколко учениците са усвоили ключовите умения по математика, преди да преминат към по-горен етап на обучение.
Този вид НВО се провежда извън редовния изпитен график, за да даде на Министерството на образованието и науката по-ранна представа за натрупаните пропуски. Според министър Красимир Вълчев резултатите показват къде учениците срещат най-големи трудности – в случая практическите и геометричните задачи.
Целта е да се направи анализ на знанията и уменията след първия прогимназиален етап (5.–6. клас), за да могат училищата и учителите да вземат навременни мерки – например допълнителни часове, промени в програмите или нови методи на преподаване.
Оценките от теста не са задължителни за вписване в дневника – това става само по желание на ученика и по преценка на учителя.
С други думи, изпитът не е за контрол, а за диагностика на проблемите в обучението, така че учениците да бъдат по-добре подготвени за НВО след 7. клас, което вече е с реална тежест при кандидатстване в гимназии.
Моля, подкрепете ни.





