МЗ алармира за фалшиви реклами, ползващи името на институцията и образите на експерти

В интернет пространството се създават измамни сайтове, които наподобяват официални източници и неправомерно използват герба и името на министерството, образа и гласа на главния държавен здравен инспектор доц. Ангел Кунчев, както и на други лекари експерти, телевизионни водещи и публични личности – без тяхното знание и съгласие, се посочва в позиция на ведомството, озаглавена: "Здравето не е игра".
Министерството и неговият екип не препоръчват, не рекламират и не участват по никакъв начин в дейности, свързани с предлагането или продажбата на продукти, добавки, медикаменти или т.нар. чудодейни средства, уточняват от МЗ. Подобни публикации имат единствената цел да въведат потребителите в заблуждение и да извлекат финансова облага чрез нелоялни и незаконни практики, допълват от здравното ведомство.
Всички установени случаи се докладват от МЗ на Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“ (ГДБОП), за да бъдат предприети действия по компетентност, поясняват от здравното министерство. Те призовават гражданите да не се доверяват на съмнителни реклами в интернет, да не споделят лични данни, както и да не поръчват продукти, които се представят като препоръчани от здравни институции и техни служители, както и да се информират от проверени и официални източници.
Припомняме, че в края на октомври 2024 година от Комисията за защита на потребителите обявиха, че фалшиви сайтове, които продават "чудодейни" лекарства" и "супер продукти", правят милиони. Най-голямата опасност при пазаруване в социалните мрежи е свързана с това, че постове в тях се правят лесно и изчезват бързо, а именно така търговците рекламират стоката си, аргументираха се тогава от комисията.
Моля, подкрепете ни.





