Атанас Атанасов: В "Авиоотряд 28" пилотирали неправоспособни летци
Според него началниците на отдели, които е трябвало да сертифицират пилоти и авиофирми, не отговарят на изискванията за заеманата позиция.
Има фрапиращи данни за това, че са издавани сертификати на авиокомпании и пилоти да извършват летателна дейност, без да имат право на това, заяви Атанасов.
"При извършени проверки са констатирани нарушения, които сочат, че пилоти от определени авиокомпании нямат право да превозват пътници. Става въпрос за три авиокомпании”, посочи Атанасов.
В правителствения "Авиоотряд 28" също са пилотирали неправоспособни летци, коментира още Атанас Атанасов. "При извършена проверка в "Авиоотряд 28" е било установено, че пилотите, които експлоатират един от вертолетите, също са били неправоспособни", заяви той.
Атанасов уточни, че нарушенията са били установени от контролните органи на Главна дирекция "Въздухоплаване", а проверките са от 2014 и 2015 г. Според него за тях са знаели прокуратурата, ДАНС, а и предишните транспортни министри Николина Ангелкова и Данаил Папазов, но мерки не са взети.
Зам.-председателят на ДСБ каза още, че има тежки злоупотреби при назначаването на ръководители в "Гражданска въздухоплавателна администрация". Началниците на отдели, които е трябвало да сертифицират пилоти и авиофирми не отговарят на изискванията за заеманата длъжност, посочи Атанасов.
Той даде за пример шефа на отдел "Лицензиране на авиационния персонал" Иван Иванов, който не отговаря на изискванията да има свидетелство за пилот, 5000 часа като командир на гражданско-въздухоплавателно средство.
От ДСБ разполагат с данни за тежки злоупотреби и в железопътния транспорт и при управлението на пристанищата.
Моля, подкрепете ни.