Атлантически съвет категорично: Какво е състоянието на МиГ-29 и СУ-25? Ремонти в Русия и Беларус са невъзможни
Според тях сега е време за нова такава оценка касаеща състоянието на съветските самолети от Военновъздушните сили МиГ-29 и СУ-25 и призовават партиите в 47-я парламент да внесат проекторешение.
В документа трябва изрично да фигурират: оценка на състоянието към момента, включително колко са годните за използване машини; остатъчен ресурс на годните за използване самолети МиГ-29 и СУ-25; извършените ремонти и поддръжка през последните 15 години; вложените през последните 15 години финансови средства за ремонта и поддръжката на МиГ-29 и СУ-25; изпълнението на договорите по рамковото споразумение с РСК МиГ от 2018 г. (забавяния, изпълнени ли са и ако да - кога, какви неустойки са платени); инциденти с ремонтирани в Русия и Беларус самолети през последните 4 години?; брой хора на летателни длъжности за самолетите МиГ-29 и СУ-25 в момента; годишен брой летателни часове на пилотите на тези самолети; бюджет на ВВС спрямо общия бюджет за отбрана през 2021 година и дял на годишните разходи (вкл. оперативните) за МиГ-29 и СУ-25 спрямо целия годишен бюджет на ВВС.
"Ясно е вече, че повече ремонти в Русия и Беларус няма да има. Оттук нататък какво следва?", питат от Атлантическия съвет и категорично заявяват, че е необхимо да има визия за бъдещето на бойната авиация, включително колко време може още да се използват старите самолети, заедно с предложения за бързо и неизбежно освобождаване от тях.
Водещо начало при изготвяне на документа е, че повече ремонти и поддръжка в Русия и Беларус са невъзможни. Срок за изготвяне на документа - 45 работни дни, заявяват още от съвета.
Моля, подкрепете ни.