Реклама / Ads
3| 5556 |12.03.2016 НОВИНИ

БГ банките не искат депозити

.
Българските банки вече не искат да привличат депозити, заяви банковият експерт доц. Виктор Йоцов по БНР. По думите му, БНБ може да свали още депозитната лихва, така че банките ще трябва да плащат повече заради свръхдепозитите си.
 

Банките в България са изключително ликвидни, заради което все повече от тях не искат да привличат допълнителни спестявания на клиентите си, обясни Йоцов:

Аз чувам вече за банки, които създават къде изкуствени, къде съвсем преднамерени пречки пред увеличаване на депозитната си база. Просто се чудят какво да я правят. Те не могат да я пласират и означава, че те трябва да плащат, за да я имат. БНБ вече също мина в отрицателни лихви по свръхрезервите.

 

Въпреки това лихвата по депозитите за клиентите няма да стане отрицателна: Защото иначе ще ги изтеглят хората парите, ако тръгнат да станат отрицателни. Това какво означава за потребителите? Той трябва да плаща, за да си държи парите в банка. Много е вероятно той да реши да не ги държи в банка, да си ги държи в ликвидност. Поне няма да плаща нищо. И тогава ще питаме банките, какво ще правят пък тогава?

 

Йоцов коментира докога може да продължи намаляването на лихвите по кредитите: Все още маржът е доста висок и има накъде, но в момента няма предприемач, който да има проблем с намирането на кредит. Въпросът е за банките, че не могат да си намерят на кого да си пласират ресурсите.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 405 |14.12.2025 Ръст в цените на основни хранителни стоки през седмицата у нас . 1| 974 |14.12.2025 Русия и Крим под масивна атака: Горят нефтени депа и електроцентрали . 0| 592 |14.12.2025 Влиза в сила новото разписание за движение на влаковете на БДЖ . 0| 745 |14.12.2025 Двама убити и осем души в критично състояние след стрелба в американския университет „Браун“

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads