Реклама / Ads
0| 5233 |19.08.2016 НОВИНИ

Бърз влак през България ще свърже Турция с Европа

.
Проектът за железопътна връзка на Турция с Европа през България се възобновява. Готов е и докладът по ОВОС, който ще се обсъжда през септември в експертната комисия.
 
Проектът за високо-скоростния влак бе заложен в инвестиционната програма на турското правителство за 2011 г., но докладът за оценката за въздействието върху околната среда се забави дори и след като бяха оповестени техническите детайли. Инвестицията се изчислява на 2 млрд. и 750 млн. турски лири, очаква се строителството на линията да приключи за 3 години след като се получат всички необходими разрешителни и документи. Планирано е изграждането на 6 виадукта, 23 мостови съоръжения, 2 тунела и 7 нови жп гари.

Основното финансиране е от турската държава, за един от участъците се очакват средства от ЕС. Така според коментаторите ще се възроди и историческият Път на коприната, и ще бъде даден тласък в развитието на регионите. Към железопътната артерия Халкалъ – Капъ куле ще се свържат и експресните влакове Сивас – Карс, Анкара – Сивас и Истанбул – Анкара, проектите за които също са готови.

 

Пътят от Истанбул до Одрин ще трае 1 час и ще минава през Текирдаг и Къркларели /Лозенград/. В някои участъци маршрутите, заложени от времето на първите години на установяването на Републиката, ще бъдат променени, отбелязва информационната агенция „Доган“. Влакът ще тръгва от жп гара Халкалъ в Истанбул и след 229 километра ще бъде при гарата на Капъ куле – една от входните точки за Европа, където линията трябва да се интегрира с тази на високо-скоростната композиция.

 

От общо планираните 11 спирки 4 от старите ще продължат да действат – тези на гарите Халкалъ /Истанбул/, Черкезкьой, Одрин и Капъ куле. Влакът ще се движи с 200 километра в час и ще се захранва с електричество. Кметът на Одрин Реджеп Гюркан не скри задоволството си от рестарта на проекта и отбеляза, че той ще окаже полезен ефект за търговията, туризма и движението на хора и стоки.

 

„Така Одрин ще стане дестинация за европейците, 3 млн. туристи посещават Одрин годишно и пускането на бързия влак ще увеличи потока им, освен това ще бъде намален и автомобилният трафик, а тези хора пътуват по магистралата. Капъ куле е вторият по големина сухоземен граничен пункт в света, за една година през него преминават 2, 5 млн. души. Откъдето и да бъде погледнат този проект, той е от изключително значение“, коментира Гюркан, цитира го БГНЕС.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 4275 |19.08.2016 ЧЕЗ стартира най-мащабния си проект през 2016 г. . 0| 4490 |18.08.2016 Германците тъгуват за живота през 80-те години . 1| 10656 |18.08.2016 Само във Фрог: Главсека Лазаров проваля разбиването на „полицейския канал” през турската граница . 3| 19553 |18.08.2016 Фрог научи: Кандидат-президент на Ненчев, стана съветник на Ненчев

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads