Реклама / Ads

 

22| 8306 |09.07.2021 НОВИНИ

ББР наливала пари в „нашите“ медии. Министерства и общини също им пълнили гушите, за да си осигуряват комфорт

.
Скандалната ББР е наливала пари в медиите, които се считат за най приближени до бившата власт на Бойко Борисов. Оказва се, че въпреки незавидното финансово състояние, министерства, агенции, общини, болници, висши учебни заведения също са им „пълнили гушите“, предполага се с цел да си осигурят комфорт. Нещо като „такса спокойствие“ от времето на мутрите.

Това показват множество Декларации на печатни и електронни медии, подадени през 2020 година до министерство на културата, с които Фрог разполага.

 

От документите е видно, че ББР е била най-щедра към радиото на Илиана Беновска. Банката, която уж трябва да подкрепя дребния и среден бизнес, се е изръсила със 70 000 лева за годината. Експерти се чудят дали това е била най-подходящата медия, за да може финансовата институция да се рекламира. Не е ясен какъв е крайният резултат.  По идентичен начин банката е финансирала групата на вестник „24 часа“, както и телевизия „България от еър“. Пари за радиото на Беновска са давани от АПИ, МТСП, РВД, МОСВ, Агенцията по геодезия и земеделското министерство. Общата сума възлиза на почти 140 000 лева.

 

Куриозното е, че прокуратурата е "спонсорирала" изданието  „24 часа“ с над 32 000 лева. Плащането е било мотивирано с публикуване на обяви. За същата медия, рупор на предишната власт, пари са давали МОСВ, министерствата на културата, на туризма, НЗОК, общини и областни администрации на Бургас, Берковица, Разград, Пловдив, Казанлък, Кюстендил, Раковски, Пазарджик, Сливен, Гърмен.

 

Финансиране е имало и от страна на КРС,  столична община, горските стопанства, банки, застрахователи, военна академия, военни клубове и военно-почивно дело. ВУЗ-те също не остават по-назад. Своя дял са дали Икономическия университет във Варна, Лесотехническия, Тракийския, Медицинския университет във Варна и т. н. Впечатление прави, че една и съща сума от по 21 250 лева са отделили за този вестник ТЕЦ-те във Варна, Враца, Перник и Русе.

 

Положението в БТВ не е по-различно. Там парични траншове от порядъка на десетки и дори стотици хиляди левове са били правени от страна на НСИ, земеделското министерство, министерство на икономиката, на туризма, както и от Столична община.  

 

 

Обичаната от властта телевизия „Канал 3“ не пада по-назад. За нейното финансиране сякаш са се съревновавали от няколко ведомства като земеделското министерство, изръсило около 80 бона, министерство на туризма – пуснало на два пъти съответно 89 880 лева и 49 980 лева, министерство на икономиката дало пак на два пъти съответно 49 950 лева и 5 250 лева. От МОН са се отчели със скромните 29 970 лева, а от МРРБ „само“ 3 640 лева. Община Казанлък е била по-щедра. Тя е отпуснала 47 520 лева.

 

 

Вижте какви средства са били дадени на различни медии:

 

Документи 1

 

Документи 2

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. 7| 2660 |09.07.2021 Министър Кацаров: Държавата обмисля да стимулира с парични ваучери хората, за да се ваксинират . 26| 3259 |09.07.2021 Социолози: Наблюдаваме паритет между ИТН и ГЕРБ. Вижте последното изследване на ”Тренд” . 16| 6909 |02.07.2021 Проф. Минеков: Частни медии, любимци на правителството, се изхранват чудесно с държавни и европейски парички . 7| 2704 |02.07.2021 Медийно отразяване на предстоящите избори: Колко пари всъщност са похарчили партиите?

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads

БЛОГОВЕ