БДЖ е във фалит, спират 182 влака
БДЖ е в технически фалит, оповести министърът на транспорта Ивайло Московски, след срещата на синдикатите с ръководството на железницата, която беше в присъствието на премиера Бойко Борисов.
Пари за заплати има, осведоми още министърът, но каза, че дружеството и ръководството трябва да предприемат всички действия, които да позволят оздравяване на компанията.
182 влака по губещи линии на БДЖ да бъдат закрити, предлага ръководството на компанията. Това включва спирането на композиции от София до Бургас, от Кулата до София, между столицата и Благоевград, Перник - София. С разредено разписание ще се движат и влаковете до родното място на премиера Банкя. От спирането на влаковете щели да се спестят 25-26 млн. лв. на година.
Според президента на КНСБ Пламен Димитров спестените средства "няма да спасят БДЖ". Председателят на борда на компанията Владимир Владимиров обаче обясни, че това са пари на българските данъкоплатци и ако не бъдат спестени, трябва да бъдат компенсирани от бюджетните субсидии.
От вицепремиера Симеон Дянков ще зависи и решаването на още един от проблемите на БДЖ - дали ще бъдат запазени 25 от най-новите влакове на превозвача. Наскоро изпълнителният директор на компанията Йордан Недев обяви, че германската банка KfW търси купувач за влаковете "Сименс Дезиро", които БДЖ купи с отпуснат от нея заем. Причината е, че БДЖ не погасява задълженията си по кредита. Част от риска по него пък е поета от германското правителство. 25 млн. лв. е загубата на БДЖ за първите осем месеца от годината, при 48 млн. лв загуба за същия период на 2010 г.
Преговорите между синдикатите и ръковоството на БДЖ ще продължат и през следващите дни.
Моля, подкрепете ни.