Реклама / Ads
0| 2977 |16.06.2024 НОВИНИ

Битката на екипите на Евро 2024: "Найки" срещу "Адидас"

.
Битката на екипите
Традиционно по терените на Германия се възобновява и съперничеството "Адидас" срещу "Найки". На Евро 2024, където 24-те отбора-участници са обличани от тезидвете и още четири от най-големите компании за спортна екипировка.
 

Във футбола това са двата бранда, които винаги имат най-много отбори. На европейското първенство "Найки" облича девет отбора (Англия, Хърватия, Франция, Нидерландия, Полша, Португалия, Словакия, Словения и Турция), докато "Адидас" е с шест (Белгия, Германия, Унгария, Италия, Шотландия и Испания).


Сред доставчиците има още четири компании: екипи на "Пума" носят четири отбора (Австрия, Чехия, Сърбия и Швейцария), с "Макрон" са Албания и Грузия, с Joma също два (Румъния и Украйна), а по традиция Дания е с екипи на Hummel.


За някои фенове на коя компания е фланелката няма значение, други обаче се вълнуват много. Често пъти на преден план излиза дизайнът на екипа или поне цвета. Така се случи с екипите на Германия - първо "Адидас" изтегли много фланелки заради нацистка символика в номерата, а след това много се коментираше и резервния екип, който е в розово.

 

Сред фланелките, които получиха положителни отзиви са ретро екипите на Франция, които се отличават с голям петел на гърдите.


Резервният екип на Белгия в небесносиньо пък е вдъхновен от комиксовия герой Тентен.

 

С девет срещу шест "Найки" печели задочния спор с "Адидас" за №1 на Евро 2024. Първенството в Германия затвърждава тенденцията от последните големи футболни шампионати, в които американската компания има най-много отбори.


На световното първенство в Катар през 2022 г. "Найки" обличаше 13 отбора, докато "Адидас" само седем. На Евро 2020 резултатът беше 9:8 в полза на "Найки".


Последното голямо първенство, на което "Адидас" беше пред "Найки" е световното от 2018 г. в Русия. Тогава германската компания обличаше 12 отбора, а американския концерн - десет.

 

Според специалисти в сферата в последните години "Найки" е много по-активен, като сключва по-дългосрочни и по-големи сделки. GlobalData изчислява, че американският бранд харчи 124 милиона евро на година по активните си сделки с отборите на европейското първенство. Това е с 20 повече от "Адидас".


В анализа на GlobalData се добавя, че според сделките на "Найки" екипи на компанията могат да бъдат видяни в 65% от мачовете.


Германската компания, която отбелязва своята 100 годишнина претърпя голям голям удар по-рано през годината, когато стана ясно, че повече няма да облича националния отбор на Германия. Това се случва след близо 80-годишно партньорство, а от 2027 г. Бундестимът преминава към екипи на "Найки".

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 3| 2699 |16.06.2024 Цветелина Пенкова: С гласуването си гражданите показаха, че имат нужда от политики с реална стойност . 48| 11345 |16.06.2024 Радан Кънев с тежки думи: ПП-ДБ няма политическо бъдеще в сегашния си вид . 16| 6707 |16.06.2024 Доц. Георги Лозанов: Има риск България да излезе от демократичната орбита . 0| 3163 |16.06.2024 Автокъщи разпродават на безценица колите, изпотрошени от градушката

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads