Бившият министър Иван Шишков призна за раздадени 4 млрд. лв. в края на мандата, но било от полза
„Сегашният министър ще може да довърши започналите процедури, за да имаме пътна поддръжка. Не сме давали аванси, защото не са минали конкурси. Тези конкурси ангажират сегашното ръководство на АПИ, да продължат да извършват пътна поддръжка. Няма как да се плащат неустойки, при положение, че не са сключени договори“, направи уточнение той.
„Ако не бяхме направили тези конкурси още през февруари, сегашното ръководство на МРРБ щеше да изпадне в положението, в което бях аз, когато поех поста, да няма пари за зимна поддръжка на пътищата“, каза арх. Шишков.
Разпределени ли са 4 млрд. лв. за пътностроителни фирми от служебната власт?
„Очаквам много сериозна приемственост от новия регионален министър по два показателя – той е много добър професионалист в своята област и аз го познавам от предишното НС, очаквам магистралите, които започнахме – да се продължат“, призна той.
„Сумата от 4 млрд. лева е ангажимент за следващите три години за пътно поддържане. В тези пари не влизат нито основните ремонти, за които следва да се направят проекти. За всяка магистрала сме заложили да може да се довърши отчуждаването, до 5-10 дни да бъде изцяло пуснато движението от Калотина до Драгоман. Това сме направили за 10 месеца. Оставихме възможността на АМ Струма да не загубим ОВОС-а. Уверен съм, че сегашният министър ще продължи всички наши проекти“, обяви Иван Шишков и добави: „За 10 месеца направихме много“.
На въпрос за качеството на пътищата в страната, бившият регионален министър разкри: „Направихме скенера, той потвърди, това което говорех. Дебелината на асфалта е 15, вместо 20 см. на Северната скоростна тангента. По искане на прокуратурата беше направена проверка и на Западната тангента, където също се установи липсата на 5 см. асфалт. Тези резултати са в АПИ и при новия министър. Това ще ни струва пари на нас данъкоплатците. Следват още проверки. Чия е вината трябва да установява друг орган“, каза още Иван Шишков.
Моля, подкрепете ни.