Близките на мъж, починал в болница, научиха за смъртта му след два дни

„Когато вкараш възрастни хора в болница, все едно вкарваш жив човек в ада”. С тези думи внучката на покойния Михаил - Емилия Гатева, започва разказа за абсурдната случка. Няколко дни преди да влезе в болница дядо й вдигнал висока температура. След първоначалните неуспешни опити да бъде закаран от Бърза помощ в здравно заведение, все пак близките успели да му осигурят медицински грижи.
„В „Канев център” в Русе го приеха. От там в първите 3-4 дни имахме връзка с него. Адекватен си беше, дори температурата му била спаднала. Единственото, което разбрахме от него е, че е ходил бос до тоалетна, без чехли, без чорапи, без нищо. Как са го оставили, не знам”, разказва Емилия.
Тъй като заради пандемията, свижданията в болниците са забранени, роднините на възрастния човек неколкократно опитвали да се свържат по телефон с лекар, за да разберат какво е състоянието на техния близък.
„Звъняхме на сестрите и лекарите. На телефона на лекарите никой не отговаряше. На телефона на сестрите, отговориха супер нелюбезно, нямам думи за тях. Звъним им и казват, че те не можели да дават информация, трябвало да звъним на някой лекар. Обясниха ни, че той не бил с приоритет, имали по-важна работа, да приемат други хора”, заяви Емилия.
Майката на Емилия, освен за баща си, трябвало да се грижи и за съпруга си, който бил настанен в същата болница. През цялото време жената не спирала да търси информация за баща си. И така до неделя, 29 октомври, когато чува шокиращата вест.
„За първи път някой лекар й вдига телефона и й казва: „Никой ли не ви се обади, той почина преди два дни”. Как е възможно да е починал преди два дни и ние да не знаем? Ако тя не се беше обадила, кога щяха да ни съобщят? Дори в момента, в който е починал, майка ми е била в болницата”, разказва опечалената внучка.
Моля, подкрепете ни.





