Реклама / Ads
22| 11220 |13.04.2018 НОВИНИ

Богдан Милчев пред Фрог: Държавата е отговорна за катастрофите, перверзия е да изкарват виновен човека

.
Богдан Милчев
Държавата е отговорна за катастрофите, а тя прехвърля вината върху хората. Това каза пред Фрог нюз шефът на Института по пътна безопасност Богдан Милчев. Ето какво още сподели той за трагедията на магистрала „Тракия”:
 

- Г-н Милчев, защо се случва поредната трагедия на пътя? Каква е причината за тежката катастрофа на автомагистрала „Тракия”, при която загинаха 6 души?
- Институтът за пътна безопасност и аз изказваме съболезнования към близките на всички жертви. Пълен цинизъм е да се коментира защо и как е станала катастрофата, защото всичко по темата е изговорено. Случващото се на пътя многократно е коментирано от институциите и цялото гражданско общество. Проблемът е ключов, защото е нарушено взаимодействието между институциите. Споделената отговорност е една неработеща система. Належащо е да има нов подход и нова система за управление на безопасността на движение по пътищата. По тази причина от Института решихме повече да не говорим на тази тема, а да действаме.

 

- Какво ще предприемете?
- Призовавам всички управляващи и граждани да дойдат на 24-ти април от 11 часа в Техническия университет в Пловдив, където ще покажем проблемите и ще дадем решенията. Трябва да се спре с говоренето. Необходими са действия. Крайно време е администрацията, която се е затворила в себе си, да започне да работи така, както трябва. Сега ще изкарат виновен автомобила или шофьора. Това е удобно и крайно перверзно.


- Кой според вас е отговорен тогава?
- Отговорността трябва да е на доставчика на пътната система-сиреч държавата. Безспорно е, че човек, иска или не, допуска грешки. Но държавата е тази, която трябва да ограничи неговите умишлени грешки. Пътната система трябва така да бъде изградена, че когато се допусне някаква грешка, да не се стига до такива инциденти. За 2 дни загинаха 13 човека. Това мина границата. Изобщо няма нужда да се събираме и да правим работни съвещания. Това е непълно безполезно. Трябват конкретни действия.

 

- Държавата обаче е свикнала при такива случаи да прехвърля отговорността, предимно върху човека.
- Убеден съм, че за всички грешки държавата трябва да понесе отговорност. Проблемът е системен. Необходимо е тя да се коригира. Моделът на споделена отговорност е изчерпан. Дори преди десетина дни главният прокурор също го осъзна и  каза, че не споделя да се прехвърля отговорността.

- Откъде трябва да започне промяната?
-Първо трябва да се формира политика, насочена към това, че отговорността е на държавата. Втората стъпка е нов модел на система за управление. Готови сме да го представим на 24-ти април. Сега ще се види дали искаме само да си говорим или сме готови и имаме куража да действаме. Цинично е в момента да се разсъждава върху конкретната причина, довела до тази голяма трагедия. Трябва да се промени философията на управление на системата.

 

-Сегашната каква е-сбъркана или архаична?
-В момента наблюдаваме философия на импровизацията. От 2010 година няма внесен нито един доклад в МС за състоянието на пътната безопасност. Говорим не само за МВР, а за всички 11 институции, които уж имат отговорност. Как тогава се управлява системата- с телевизиите и с катастрофите ли?! За жалост, след подобни трагедии следват съвещания и коментари, но не и реално и ефективно управление.

 

Интервю на Катя Илиева    

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 7| 14168 |13.04.2018 Данъчен пред Фрог: В НАП има голям натиск отгоре, хората не смеят да гъкнат . 0| 5614 |13.04.2018 След протестите, здравният министър покани представители на инвалидите за преговори . 6| 5854 |12.04.2018 Стотици скандират пред съда: Ние сме Желяз . 1| 5375 |12.04.2018 Радев се срещна с председателстващия Съвета на министрите на Босна и Херцеговина

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads