Богослов: Разколът в църквата съществува. Много внимателно се заобикаля един въпрос
„Много внимателно се заобикаля въпросът за това, че старият календар е в богослужебна употреба в няколко поместни православни църкви, с които Българската патриаршия, са в редовни и евхаристийни връзки. Така че самият календар е превърнат в догматическо основание за обвинение за отпадане от православието”, посочи още Нушев.
„Аргументите на духовният водач на старостилната църква митрополит Фотий са опит да се обоснове отделянето заради въвеждането на Новоюлианския календар в нещо, което може да се определи като старокалендарен разкол. До ръкополагането на епископ Фотий, тази общност е вътрешноцърковна в Княжевския манастир, която е функционирала с благоволението на българските патриарси. Моментът, в който тя претендира да стане църква, е този, в който се създава паралелната йерархия, за която се говори в Синодалното послание, в обръщението към тази старостилна общност – да се завърне към канонично общение с българската православна общност”, каза още той.
По негови думи ръпоколагането на архиереи от друга юрисдикция и опитът за създаване на епархия в каноничния диоцез на поместна автокефална църква е разколническото действие.
Моля, подкрепете ни.